فرمانده ناجا گفت: متأسفانه زیرساخت‌ها در جاده‌های اصلی و فرعی به اندازه وسایل نقلیه و تعداد سفرها، اضافه و به روز نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری صبح امروز در چهاردهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار کرد: مجموعه راهنمایی و رانندگی یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های ناجا است و بیشترین ارتباط را با مردم دارند.

وی افزود: در راهنمایی و رانندگی تنوع مأموریتی بالا و ایجاد نظم در حوزه ترافیک کار سخت و دشواری است.

فرمانده ناجا گفت: با توجه به اینکه تعداد تولید خودرو افزایش پیدا کرده است تعداد سفرها هم بیشتر شده و به مراتب حوادث بیشتری رانندگان را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: متأسفانه زیرساخت‌ها در جاده‌های اصلی و فرعی به اندازه وسایل نقلیه و تعداد سفرها، اضافه و به روز نشده است.

سردار اشتری تصریح کرد: ولی با تمام این کمبودها با کمک مأموران راهنمایی و رانندگی و تدابیری که اندیشیدند در برخی از استان‌ها کاهش تصادفات داشته‌ایم.

وی گفت: درست است که در برخی از استان‌ها و در برخی از شرایط زمانی تعداد تصادفات زیاد است ولی در مجموع که بخواهیم نگاه کنید ماه عسل تلاش‌های پلیس راهنمایی و رانندگی کاهش تصادفات بوده است.

سردار اشتری تاکید کرد: متأسفانه بودجه امنیت راه‌ها هم خیلی کم است و هم تأمین نمی‌شود، اینها اساس کار است که بتوانیم با کمک آنها آمار تصادفات را کاهش دهیم و اینها در مواردی نیز که در دسترس و اختیار ناجا باشد.

وی گفت: در برخی از مواقع ما کمتر به این نکته توجه داریم که امنیت و جان مردم در دست ماست و اگر به این موضوع توجه کنیم هم بهترین قانون‌ها اعمال می‌شود و هم شاهد نظم بهتری در جامعه هستیم.

فرمانده ناجا تصریح کرد: مردم هم قدر شما (مأموران راهنمایی و رانندگی) را می‌دانند و طبق نظرسنجی‌های انجام شده اعتماد مردم نسبت به پلیس افزایش پیدا کرده است.

سردار اشتری بیان کرد: در مراسم تشییع شهدایی که از ناجا هستند، می‌بینیم که مردم چه غوغایی می‌کنند و به نحوی قدردانی خود را نسبت به زحمات و تلاش‌های نیروی انتظامی نشان می‌دهند.

وی تاکید کرد: این اعمال قانون‌هایی هم که انجام می‌شود برای سلامت خود مردم است و مردم هم این را می‌دانند و برای ما فرقی نمی‌کنند فردی که مقابل ما است چه شخصیتی است.

سردار اشتری یادآور شد: درآمد جریمه‌های راهنمایی و رانندگی به ما نمی‌رسد و تماماً وارد خزانه دولت شود.

فرمانده ناجا گفت: ما قانون را حتماً اعمال می‌کنیم و برای ما مهم نیست که طرف مقابل ناراحت می‌شود و یا خوشحال، نه خودرو مهم است و نه شخصیت داخل خودرو، اگر تخلف کرده است باید جریمه شود.

وی ادامه داد: سامانه ۱۹۷ برای اعلام تخلفات مأموران است. اگر ماموری تخلف کند، مردم می‌توانند از طریق این سامانه به ما اعلام کنند و هیچ کسی حق ندارد از پلیس فیلمبرداری کند.

فرمانده ناجا گفت: من بارها به مأموران گفتم اگر در جایی که می‌خواهید اعمال قانون کنید جان شما در خطر است، از اعمال آن قانون بگذرید، چون جان شما برای ما مهم‌تر است.

وی ادامه داد: در هر جایی که به مأمور ما توهین شده، ما تا گوشمالی و تنبیه فرد مقابل پیشرفته ایم و به هیچ عنوان کوتاه نمی آییم ولی متأسفانه اطلاع رسانی به مردم نشده است.

فرمانده ناجا گفت: اقتدار ناجا افزایش یافته است و با هر شخصی که بخواهد مقابل قانون بایستد مقتدرانه برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان نیروی انتظامی با این حجم پرسنل و ماموریت‌هایی که دارند کمترین تخلفات را دارد و نیروهای ما از پاکدست ترین افراد است.

سردار اشتری یادآور شد: اما این نکته را هم به خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید اعمال قانونی انجام دهید با ادبیات و رفتار خوب باشد و شخصیت خانواده‌ها و مردم رعایت شود.

سردار اشتری گفت: ماشین پلیس در جاده‌ها باید در جایی قرار بگیرد که در دید مردم باشد و مردم یکباره ماشین پلیس را نبینند و ترمز کنند و یک حادثه‌ای برایشان رخ دهد.

وی گفت: آمار برای ما ملاک نیست چه در توقیف و چه در برگ‌های جریمه، پس رفتاری داشته باشید که مردم در کنار شما احساس آرامش داشته باشند و احدی جریمه نشود.

فرمانده ناجا بیان کرد: ما هیچ جایی نگفته ایم که باید آمار ارائه دهید، حتی در کلانتری‌ها و اصلاً بر اساس آمار رتبه نمی‌دهیم.

فرمانده ناجا گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبری بهترین مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است. در واقع شما با خدمت کردن به مردم با آمریکا مبارزه می‌کنید.

وی ادامه داد: امسال ۲۲ بهمن تماشایی را داشتیم و مردم مشت محکمی به دهان آمریکا زدند. دو سه روز بعد از آن راهپیمایی در تشیع شهدای جاده خاش مردم دوباره به خیابان آمدند و نگذاشتند دشمن، شاد شود.