نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با کلیت بودجه پیشنهادی شهرداری تهران برای سال ۱۳۹۸ مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، الهام فخاری در جلسه شورای شهر تهران در توضیح این مخالفت گفت: ما و همکارانمان بودجه را به زبان ساده تبدیل و چاپ کرده‌ایم. این کتابچه راهنمای خوبی برای شهروندان است. دلیل ما برای مخالفت با این بودجه این است که این بودجه منطبق با احکام برنامه توسعه سوم شهر نیست.

فخاری با بیان اینکه این بودجه تغییری نسبت به سال‌های قبل ندارد، گفت: منطق بودجه امسال یا منطق بودجه در سال‌های ۹۷ و ۹۶ یکی است و با اندکی تغییرات. در این بودجه نشانی از تغییر رویکرد در اداره شهر دیده نمی‌شود. به اضافه اینکه متأسفانه در بخش فرهنگی و اجتماعی بودجه کاهش چشمگیری داشته است.

وی ایراد دیگری هم در این بودجه و ارد دانست و افزود: مفاهیم اساسی برای اسناد شهری داریم و بر اساس آن مفاهیم سندها تنظیم می‌شود که این اسناد بودجه و برنامه هستند. کارکرد بودجه خیلی بیشتر از یک صورت حساب مالی است. به قول آقای الویری بودجه آینه‌ی تمام نمای روش کار ما و نگاهمان به شهر است.

به گفته فخاری، این بودجه از مفاهیم عدالت، شفافیت، انضباط مالی و درآمد پایدار برخوردار نیست. این بودجه عدالت بین مناطق را هم رعایت نکرده است. شهرداری می‌گوید بودجه منطقه یک افزایش نکرده است ولی بودجه این منطقه رتبه یک را دارد.

فخاری تاکید کرد: این بودجه مطابق با برنامه سوم و در راستای اهداف شورای پنجم و مدیریت جدید نیست. اگر امسال ساختار و فرآیند بودجه اصلاح نشود، زمان زیاد دیگری نداریم.

به گزارش مهر، کلیت بودجه سال آینده با وجود مخالفت همه اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با ۱۳ رأی موافق و ۶ رأی مخالف به تصویب رسید.