کرج - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه اسلامیت و ایرانیت بستر حقیقی فرهنگ کشور است، گفت: نگهبانان این فرهنگ اصیل علما و اندیشمندان هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر صالحی در مراسم «عصر خاطره انقلاب اسلامی» که روز گذشته در هشتگرد برگزار شد، ضمن بزرگداشت مقام مبارزان پیشکسوت این منطقه، اسلامیت و ایرانیت را بستر حقیقی فرهنگ کشور دانست و گفت: نگهبانان این فرهنگ اصیل علما و اندیشمندان هستند.

صالحی، ساوجبلاغ را یکی از مناطقی دانست که بستر زایش علمای بزرگ و مهد فرهنگ و تمدن بوده است.

معاون رئیس‌جمهور از کتاب «بیداری دشت کهن» به‌عنوان یکی از کتاب‌های بسیار خوب و مستند در زمینهٔ تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی شهرستان ساوجبلاغ یاد کرد.

صالحی ضمن تقدیر از دکتر حسین عسگری نویسنده کتاب بیداری دشت کهن، گفت: باید برای مستندسازی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی گام‌های بلندی برداشته شود.

گفتنی است؛ حوزه هنری البرز با همکاری شهرداری هشتگرد مراسم عصر خاطره انقلاب اسلامی را برگزار و در این مراسم از کتاب «بیداری دشت کهن» رونمایی شد.

همچنین چند تن از مبارزان قدیمی این منطقه ازجمله حجت‌الاسلام حسینی به ذکر خاطراتی از مبارزات انقلاب اسلامی ساوجبلاغ و استان البرز پرداختند.

در این مراسم به شکل ویژه از کتاب «بیداری دشت کهن» (تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی در ساوجبلاغ و نظرآباد استان البرز) با حضور استاندار البرز و دکتر صالحی و همچنین دکتر آجرلو رئیس حوزه هنری البرز رونمایی شده و از نویسنده اثر تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم باشکوه برنامه‌های مختلف هنری و فرهنگی نیز به اجرا درآمد و ضمن نام‌گذاری خیابانی در شهر هشتگرد به نام عالم مجاهد «شهید ثالث» از تابلوی این خیابان نیز رونمایی شد.