مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران از برگزاری ششمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا و تجلیل از جمعی از خانواده‌های معظم شهدا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسکندر یارنسب مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پیش‌رو بودن روز بزرگداشت شهدا، گفت: بنیاد شهید در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به دستور امام خمینی (ره) تأسیس شد و این روز در سال ۱۳۸۳ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان «روز بزرگداشت شهدا» نام‌گذاری و وارد تقویم رسمی کشورمان شد.

وی افزود: از سال ۱۳۹۲ تا امروز برنامه‌های مرتبط با گرامی‌داشت این روز به شکل منسجم و گسترده در حال برگزاری است و امسال نیز به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این برنامه‌ها عملاً از تاریخ ۱۲ بهمن آغاز شد و تاکنون برنامه‌های مختلفی در این راستا برگزار شده و در ۲ هفته گذشته نیز برنامه‌هایی چون جشن شمیم کوثر، مهمانی لاله‌ها، جایزه ملی ایثار، جشنواره رسم سرخ، آئین اهتزاز پرچم و کاشت درخت با نام شهدا برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه آخرین برنامه در راستای گرامی‌داشت روز بزرگداشت شهدا در روز ۲۲ اسفند برگزار می‌شود، افزود: تاکنون ۴ کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا با حضور و سخنرانی رئیس جمهوری محترم و ۱ دوره از این کنگره با حضور و سخنرانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شده است و ششمین کنگره ملی روز بزرگداشت شهدا نیز روز ۲۲ اسفندماه سال جاری با حضور و سخنرانی دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعی از مقامات کشوری و لشگری و خانواده‌های معظم شهدا برگزار می‌شود.

یارنسب ادامه داد: در این کنگره از ۲۲ نفر از خانواده‌های معظم شهدا به نمایندگی از تمام شهدایی که برای حفظ و اقتدار انقلاب اسلامی خون پاک خود را اهدا کردند با تقدیم لوح و تندیس تقدیر و تجلیل خواهد شد. همچنین ۳ قطعه هنری نیز در این کنگره توسط گروه‌های هنرمندان برای حاضران اجرا می‌شود.