زاهدان- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: وقوع سیلاب ۳۳۶میلیارد تومان به بخش های زیربنایی، کشاورزی و واحدهای مسکونی این استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، عبدالرحمن شهنوازی اظهار داشت: بعد از کاهش شدید بارندگی‌ها در چند سال گذشته که سیستان و بلوچستان به عنوان کم بارش ترین استان کشور معرفی شده بود از نیمه دوم بهمن تاکنون ۷ سامانه بارشی در این استان ضمن خوشحالی مردم خساراتی را نیز به همراه داشت.

وی ادامه داد: بیشترین خسارات وارده از ۱۸ تا ۱۹ اسفند در سیستان و بلوچستان با ۲۷۷ میلیارد تومان به امور زیربنایی، ۴۸ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و ۱۱ میلیارد تومان به واحدهای مسکونی گزارش شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بسته شدن ۲ مسیر براثر سیلاب و بارش برف و تعطیلی مدارس را از جمله مشکلات به وجود آمده ناشی از سیلاب اخیر برای مردم این استان ذکر کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان مبنی بر تداوم بارندگی‌ها در نوروز تمامی دستگاه‌های امدادی در آماده باش هستند تا در کمترین زمان ممکن خدمات را به هموطنان ارائه کنند.