شهرکرد- تمهیدات لازم برای اسکان مسافران نوروزی در چهارمحال و بختیاری اندیشیده شده و هم اکنون بیش از ۱۱۲ مدرسه با ۸۸۸ کلاس درس برای اسکان مسافران در این استان آماده سازی شده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های جنوب غربی کشور است که به علت داشتن جاذبه‌های متنوع گردشگری و تاریخی مقصد گردشگری بسیاری از مسافران داخلی کشور به شمار می‌رود.

استان چهارمحال و بختیاری با داشتن بیش از ۲۵۰ جاذبه گردشگری شناخته شده از جمله تالاب، رودخانه، جنگل، آبشار قلعه‌های تاریخی، دره‌های سرسبز و… هر ساله میزبان مسافران بسیاری در ایام نوروز است.

تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای گشت و گذار در این استان است. در حال حاضر استان چهارمحال و بختیاری در حال آماده شدن برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی است. تمهیدات لازم برای اسکان مسافران نوروزی در هتل‌ها، مدارس و خانه مسافرها اندیشیده شده است.

۱۱۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در چهارمحال و بختیاری آماده سازی می‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۱۱۲ مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در چهارمحال و بختیاری آماده سازی می‌شود، اظهار داشت: ۸۸۸ کلاس درس در مدارس چهارمحال و بختیاری برای اسکان مسافران نوروزی تجهیز می‌شود.

فرحناز قائد امینی عنوان کرد: کلاس‌های درس بر اساس میزان کیفیت و تجهیزات درجه بندی شده و در اختیار مسافران گذاشته می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کلاس‌ها بر اساس کیفیت و داشتن تجهیزات به سه نوه کلاس ویژه، کلاس الف و کلاس ب تقسیم بندی شده است.

وی ادامه داد :۹۰ کلاس ویژه، ۴۴۱ کلاس الف و ۳۵۷ کلاس ب در مدارس استان برای اسکان مسافران نوروزی آماده سازی شده است.

وی ادامه داد: ۱۶۴ نفر در بخش اسکان مسافران نوروزی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۲۱ پایگاه پذیرش مسافران نوروزی در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری فعال می‌شود.

۲۰ هتل و مهمانسرا در استان چهارمحال و بختیاری در ایام نوروز به مسافران و گردشگران خدمات رسانی می‌کنند رئیس اتحادیه هتل داران چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تعداد تخت‌های اقامتی هتل‌های چهارمحال و بختیاری افزایش یافته است، اظهار داشت: ۲۰ هتل و مهمانسرا در استان چهارمحال و بختیاری در ایام نوروز به مسافران و گردشگران خدمات رسانی می‌کنند.

فریدون رئیسی بیان کرد: ظرفیت‌های تخت‌های هتل‌ها چهارمحال و بختیاری بیش از یک هزار تخت است.

رئیس اتحادیه هتل داران چهارمحال و بختیاری بیان کرد: شهرستان کوهرنگ مهمترین شهرستان گردشگری چهارمحال بختیاری است که در این شهرستان چهار هتل فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: در شهرستان بروجن دو هتل و یک مهمانسرا فعالیت دارند.

رئیس اتحادیه هتل داران چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، نیز بیش از ۱۰ هتل و مهمانسرا فعالیت دارند که درآمادگی کامل برای اسکان مسافران نوروزی هستند.

۴۸۰ پایگاه به مسافران نوروزی چهارمحال و بختیاری خدمات رسانی می‌کنند

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۴۸۰ پایگاه به مسافران نوروزی چهارمحال و بختیاری خدمات رسانی می‌کنند، بیان کرد: این پایگاه‌های شامل پایگاه‌های هلال احمر، نیروی انتظامی، اورژانس و… است.

مجید نظری بیان کرد: شش ایستگاه نوروزی حمل و نقل جاده‌ای و ۲۵ پایگاه اطلاع رسانی در سطح استان چهارمحال و بختیاری فعال می‌شود.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سه ایستگاه سلامت نوروزی در شهرستان‌های چهارمحال بختیاری فعال می‌شود.

وی تاکید کرد: ۵۰ پایگاه اورژانس در سطح استان چهارمحال و بختیاری در ایام نوروز به مسافران و گردشگران خدمات رسانی می‌کنند.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: افزایش کیفیت خدمات گردشگری در چهارمحال و بختیاری از مهمترین برنامه‌های ستاد خدمات سفر این استان است که تمام دستگاه‌های اجرایی این امر را در ایام نوروز با جدیت دنبال می‌کنند.