گرگان- مدیرکل هواشناسی گلستان از بارش ۱۲۰ سانتی متری برف در درازنو خبر داد و گفت: بیشترین بارش باران در ایستگاه هواشناسی گمیشان با ۲۲۵ میلی متر ثبت شد.

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سامانه بارشی که از روز یکشنبه فعالیت خود را در گلستان آغاز کرده همچنان در استان فعال است و تا ظهر چهارشنبه مهمان آسمان گلستان خواهد بود.

داداشی اضافه کرد: ارتفاع برف در ارتفاعات گلستان بین ۶۰ الی ۱۲۰ سانتی متر گزارش شده که در خوش ییلاق ۶۰ و درازنو ۱۲۰ سانتی متر برف باریده است.

وی افزود: میزان بارش باران در گمیشان ۲۲۵، مینودشت ۲۱۹، کلاله ۲۱۲، پارک ملی گلستان ۱۶۵، آق قلا ۱۷۲، گرگان ۱۵۶، بندرترکمن ۱۷۷، گنبدکاووس ۱۳۷، مراوه تپه ۱۰۳، آزادشهر ۱۵۶، گالیکش ۱۸۲، رامیان ۱۸۴، بندرگز ۱۱۷، کردکوی ۱۱۴، علی آبادکتول ۱۱۰ میلی متر بوده است.

داداشی ادامه داد: درحال حاضر جبهه اصلی هوا در شرق استان قرار گرفته و شدت بارش باران آن بیشتر از نواحی غربی است.

وی گفت: بارش باران تا ظهر سه شنبه از مسیرهای شرق استان عبور می‌کند و در نواحی غرب استان بارش‌ها به صورت پراکنده و متناوب ادامه خواهد یافت.

مدیرکل هواشناسی گلستان در خصوص کولاک ارتفاعات اضافه کرد: بارش برف و کولاک به دلیل وزش باد در ارتفاعات استان تا اواخر وقت سه شنبه ادامه دارد.

داداشی تصریح کرد: فعالیت این سامانه در روز چهارشنبه کاهش می یابد ولی در اوایل شب چهارشنبه شاهد موجی خواهیم بود که سبب بارش های پراکنده می شود.

وی خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه یک موج ضعیف در طول روز از فراز استان عبور می کند و عصر پنجشنبه به طور کلی این سامانه گلستان را ترک خواهد کرد و شروع سال جدید آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.