میامی - پس از چهار روز بارش سنگین برف، بسته شدن بسیاری از راه‌های روستایی، قطع برق و به دنبال آن آب آشامیدنی در برخی روستاهای کالپوش میامی تلاش برای امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال بارش برف سنگین در روز بیست و هشتم اسفندماه ۹۷، بسیاری از راه‌های روستایی بخش کالپوش میامی مسدود شد همچنین بارش شدید برف سبب آسیب دیدن ۱۵۰ تیر برق و در نتیجه قطعی وسیع شبکه توزیع برق در این روستاها شد.

پس از گذشت چهار روز هنوز شرایط کالپوش بحرانی است، با وجود اینکه راه‌های روستایی پاکسازی شده‌اند فرایند ترمیم تیرهای چراغ برق همچنان ادامه دارد و به دلیل سرما کار برای امدادگران اداره برق دشوار به نظر می‌رسد.

وسایل راهداری چهار روز است که در کالپوش حضور دارند و به صورت شبانه روزی مشغول به فعالیت هستند اما میزان برف به طرز باور نکردنی فراوان بوده تاجایی که افراد بومی اذعان دارند این حجم برف در ۴۵ سال اخیر بی سابقه بوده است.

اعزام گروه‌های امدادی به مناطق برف‌گیر

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بی سابقه خواندن بارش برف در کالپوش میامی و همچنین خوش ییلاق شاهرود، گفت: بیش از ۱۴۰ تیر برق در کالپوش آسیب دیده‌اند و متأسفانه بارش برف سبب شد تا برق بسیاری از منازل مسکونی قطع شود.

سید حسن حسینی شاهرودی با بیان اینکه شدت برف تا حدی زیاد است که مدیریت بحران استان سمنان نیز کمتر چنین چیزی را پیش‌بینی می‌کرد، ابراز کرد: خوشبختانه با همت تمام مسئولان از همان ساعات اولیه بارش برف تمام امکانات برفروبی، ماشین آلات راهداری و … به منطقه اعزام شده‌اند و با تدبیر خوبی که صورت گرفت راه‌های روستایی بازگشایی و برق بسیاری از روستاها وصل شده است.

وی افزود: خوشبختانه تمام امکانات اداره برق، سپاه و ارتش، نیروهای امدادی و … در منطقه کالپوش حضور دارند.

عضو خانه ملت با بیان اینکه خوشبختانه برف شدید در میامی خسارات جانی نداشته است، گفت: با تلاش شبانه روزی مسئولان مشکل برق در روستاهایی مانند حق الخواجه برطرف شده است.

حسینی شاهرودی بیان کرد: به دلیل اینکه استان‌های مجاور ما شمال خراسان شمالی و گلستان نیز خودشان با مشکلات عدیده ای در زمینه سیل روبرو هستند از استان تهران و قم تجهیزات راهداری مجهز به استان سمنان اعزام شده و هم اکنون در دو منطقه کالپوش و خوش ییلاق به کمک رسانی مشغول هستند.

اتصال برق تا غروب جمعه

فرماندار میامی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه بر اثر بارش نزولات آسمانی حدوداً ۱۵۰ تیر برق فشار قوی متصل به شبکه برق روستاهای ۱۲ گانه بخش کالپوش دچار شکستگی شده است، گفت: حدود ۳۰ کیلومتر از خط انتقال برق آسیب دیده که اتصال دوباره آن‌ها نیازمند وقت است.

احمد ملایری بیان کرد: با بسیج مأموران امدادی در اداره برق میامی، شاهرود و سمنان کار اصلاح شبکه برق اصلی کالپوش از دو روز قبل شروع و هم اکنون چهار روستا دارای برق هستند اما برق روستاهای رضوان، سوداغلن، حسین آباد و روستاهایی مانند نامنیک و دشت شاد و اطراف آن هنوز وصل نیست.

وی افزود: شبکه اصلی در حال اصلاح است و تا غروب امروز جمعه، برق به روستاهای میامی می‌رسد.

فرماندار میامی گفت: اما به دلیل اینکه درون روستاها اتصالاتی وجود دارد و برخی سیم‌ها پاره شده و در درون روستا پخش هستند باید حتماً اکیپ فنی پیش از وصل برق در روستاها حضور یابند که این امر نیز در دست پیگیری است.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون کمبود نان و سوخت در کالپوش یکی از دغده‌های مردم است.