وزارت خارجه ترکیه اقدام برخی کشورها در به رسمیت‌‏شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را نقض آشکار قوانین بین‌‏الملل عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، حامی آکسوی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه طی بیانیه‌‏ای مکتوب، از اظهارنظر سران برخی کشورها در جریان نشست روز گذشته لابی صهیونیستی آیپک ابراز نگرانی کرد.

گفتنی است روز گذشته، در جریان این نشست که در آمریکا برگزار شد، رئیس‌جمهوری هندوراس قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و نخست‎وزیر رومانی نیز از انتقال سفارت این کشور به بیت‎المقدس خبر داد.

در‎همین‎راستا، آکسوی اظهارات این افراد را غیرمسئولانه تلقی و تاکید کرد که انتقال سفارت هر کشوری به قدس اشغالی مصداق نقض آشکار قوانین بین‎الملل است.

وی افزود: در قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل تاکید شده که مسئله فلسطین تنها از راه ایجاد کشوری مستقل و مبتنی بر مرزهای ۱۹۶۷ حل‎وفصل خواهد شد.

گفتنی است سال گذشته، آمریکا سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل کرد. علاوه بر هندوراس و رومانی، کشورهای برزیل، جمهوری چک و گواتمالا نیز قدس را به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی به رسمیت می‌شناسند.