عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران از نوروزگاه‌ها به عنوان رویداد فرهنگی نام برد که می‌تواند تهران را به مقصد گردشگری تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا نژادبهرام، گفت: نوروزگاه‌ها در مجموع اتفاق مبارکی است که برای نخستین بار سال گذشته با تمرکز بر منطقه بلوار کشاورز ایجاد شد.

وی تصریح کرد: اینکه از ظرفیت‌های نوروز بتوانیم به عنوان رویداد فرهنگی استفاده کنیم باعث آشتی و شادی مردم با شهر می‌شود.

عضو شورای شهر تهران درباره گستردگی این نوروزگاه‌ها توضیح داد: گستردگی این نوروزگاه‌ها در سال جدید قابل تأمل است اما خوب است که این رویه‌های فرهنگی در شهر تهران در نقاط خاص متمرکز نشود و به صورت گسترده‌‎تر از این پخش شود.

وی همچنین تاکید کرد: نوروز برای کشور ما ظرفیتی ایجاد کرده است که هم به لحاظ طبیعی و هم به لحاظ فرهنگی در معرض توجه قرار گیرد و حال و هوای متفاوتی ایجاد کند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: اینکه در شهر تهران هم یک ماه پیش از نوروز این جشن وجود داشته باشد اتفاق مثبتی است، به ویژه نوع برنامه‌ها که هم آموزشی و فرهنگی است و هم متنوع و شاد.

نژاد بهرام همچنین درباره تأثیر نوروزگاه‌ها در جذب گردشگر، گفت: تهران مقصد تجاری، سیاسی و اقتصادی است این نوروزگاه‌ها در تغییر نگاه مردم به شهر و تبدیل شدن آن به یک مقصد خاص گردشگری مؤثر است.

وی در پایان گفت: بسیاری از تهرانیان هم تمایلی به حضور در شهر در ایام نوروز نداشتند اما این نوروزگاه‌ها در ترغیب مردم برای حضور در پایتخت و استفاده از برنامه‌های فرهنگی و شاد تهران، بسیار مؤثر است.