رئیس اورژانس کشور گفت: ۱۶۳۵۹۹ مورد کل ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی و ۲۲۱۵۶ مصدوم ترافیکی به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند با اشاره به آخرین آمار طرح عملیات نوروزی تا ۹ فروردین ماه گفت: ۱۶۳۵۹۹ مورد کل مأموریت اورژانس پیش بیمارستانی و ۲۲۱۵۶ مصدوم ترافیکی به مراکز درمانی اعزام شده‌اند و ۲۹۰۸۳ مورد به کمپ‌های سیار اورژانس مستقر در مسیرها مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۴۹۱۲۱۳ نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه داشته‌اند که از این تعداد ۲۴۸۷۴۹ نفر بستری شدند و تا به الان تعداد ۳۳۷۹۹ مورد عمل جراحی اورژانسی و تعداد ۱۶۰۰۷ مورد عمل جراحی الکتیو انجام شده و تعداد ۶۳۲۲ نفر در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های کشور بستری و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه بیشترین علت مراجعه به مراکز درمانی بیماری‌های قلب، گوارشی، تنفسی و مغزی بود است گفت آمارهای موجود نشان از حضور نیروهای فوریت‌های پزشکی با تمام توان است و آمار بستری‌ها و اعمال جراحی الکتیو و اورژانس نشان از حضور پزشکان متخصص در بیمارستان‌های کشور است.

به گفته کولیوند خدمات فوریت‌های پزشکی و سلامت برای سیل‌زدگان همچنان با تمام توان ادامه دارد و اورژانس هوایی یکی از فعال‌ترین این واحدها است که تاکنون توانسته افراد زیادی را از مرگ حتمی نجات دهد.