تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۸:۵۶

خبرگزاری مهر - گروه دین و اندیشه: بی تردید کلام الهی و سخنان بزرگان دین، بهترین و مطمئن ترین چراغ راهنمای بشریت به سوی خیر دنیا و آخرت و کسب مواهب ارزشمند است . مرور روزانه برخی نکته های هدایتگر، نقش ارزشمندی در روشنگری ذهنی و روحی خواهند داشت .

آیه روز:

و أدخل الذین آمنوا وعملوا الصالحات جنات تجری من تحتها الأنهار خالدین فیها باذن ربهم تحیتهم فیها سلاَم .

و کسانى را که ایمان آوردند و کارهاى شایسته انجام دادند، به بهشت هایى درآورند، که از زیر درختان آن نهرها جارى است، در آنجا به اجازه پروردگارشان جاودانه اند و در آنجا درود خدا و فرشتگان بر آنان سلام است .

سوره ابراهیم، آیه 23

احادیث امروز:

رسول اکرم (ص) فرمودند:

آفة الحسب الافتخار و العجب.

آفت شرافت و بزرگی ، به خود بالیدن و خود بزرگ بینی است.

جهاد النفس، حدیث 709

امام حسین(ع):

لا تقولوا بالسنتکم ما ینقص عن قَدرکم

چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد

جلاءالعیون، ج۲، ص۲۰۵

حضرت علی(ع) در نهج البلاغه:

جعلنا الله و ایاکم ممن یسعى بِقلبـه الـى منـازل الابـرار برحمتـه

خداوند به رحمت خویش ما و شما را از آن کسانى قرار دهد که از عمق دل و جان براى رسیدن به منازل نیکوکاران سعى و تلاش مى کنند .

امام سجاد(ع):

باهر الایات، فاطر السموات، باری النسمات، لک الحمد حمدا یدوم بدوامک، و لکَ الحمد حمدا خالدا بنعمتک، و لک الحمد حمدا یوازى صنعک، و لک الحمد حمدا یزید على رضاک، و لک الحمد حمدا مع حمد کل حامد ...

اى دارنده آیات روشن، اى پدید آورنده آسمانها، اى آفریننده جانها، سپاس تو را سپاسى که به دوامت دائم ماند، تو را سپاس سپاسى که به نعمتت همیشه بپاید، تو را سپاس سپاسى که با احسانت برابرى کند، تو را سپاس سپاسى که بر خشنودیت بیفزاید و سپاس تو را سپاسى که با سپاس هر سپاسگزارى توأم باشد ...