اهواز- فرماندار اهواز گفت: به منظور عدم ورود آب به جاده اهواز- اندیمشک، سه سیل بند در شهر الهایی ساخته شد.

جمال عالمی نیسی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شهرستان اهواز در مقطع سه رودخانه با سیلاب‌های ورودی مواجه و مناطق همجوار رودخانه کارون، کرخه و دز دچار آبگرفتگی شدند.

وی افزود: بیشترین خطر هم در بامدژ است این منطقه از دیرباز همیشه بیشترین خطر ناشی از رودخانه دز را داشت.

فرماندار اهواز بیان کرد: با ایجاد سیلاب در رودخانه دز، به تبع آب در شعیبیه شوشتر، آهودشت شوش و بامدژ اهواز سرازیر می‌شود.

عالمی نیسی ادامه داد: با وجود تلاش شبانه‌روزی و استقرار وسایل سنگین راهسازی بامدژ زیر آب رفت.

وی با اشاره به تلاش‌های فراوان در زمینه تشکیل اردوگاه، خدمات‌رسانی و امدادرسانی به مردم گفت: در مقطع رودخانه کرخه نیز شهر الهایی و چند روستا درگیر شده و در یک مقطع زمانی هم سیل بند شکست و آب تا نزدیکی شهر رسید ولی با بیل مکانیکی و لودر در کنار بسیج نیروها آن را مهار کردند.

فرماندار اهواز بیان کرد: در حال حاضر سه سیل بند پشت سر هم در شهر الهایی ساخته شده چون ممکن بود آب به جاده اهواز - اندیمشک هم برسد ولی اکنون مستحکم شده و هیچ مشکلی ندارد.

عالمی نیسی اظهار کرد: در بخش اسماعیلیه که در مقطع رودخانه کارون دچار مشکل و مسیر تصفیه شکر نیز درگیر شده تلاش شبانه‌روزی بخشدار مرکزی و اسماعیلی را شاهد هستیم که با استحکام سیل بندها مانع شکستن آنها شده و اقدامات خوبی هم انجام شد.

وی افزود: شهر اهواز چون حالت ویژه ای دارد، برای آن ستاد ویژه ای را از سه شنبه تشکیل و مسئولان و شرکت‌های تأثیرگذار استان خوزستان از جمله حفاری، نفت و نیشکر در آن عضو هستند تا با بسیج امکانات و مدیریت شهرداری نقاط آسیب پذیر و پرخطر را تقویت و سیل بندها را مستحکم کنند.

فرماندار اهواز با بیان اینکه وضعیت شهر هم اکنون عادی است، تصریح کرد: علی رغم این به همراه دو معاون فرمانداری از نقاط مختلف از جمله سید خلف، شهرک پیام و چنیبیه بازید داریم.