گرگان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از ‍خسارت ۱۰ میلیارد ریالی سیل به ماشین آلات راهداری گلستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی میقانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به گستردگی سیل گلستان و عملیات راهداران در مناطق کوهستانی بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات راهداری از نخستین لحظات شروع بحران در قالب اکیپ های امدادرسانی و عملیاتی راهداری کار خدمات رسانی را شروع کردند.

وی در ادامه افزود: ماشین آلات و تجهیزات راهداری و راهداران استان به طور شبانه روزی عملیات احداث خاکریز در حاشیه رودخانه ها، روستاها و شهرهای در معرض سیل، تنقیه، سرویس و پاکسازی پل ها و ابنیه فنی، لایروبی رودخانه ها و احداث پل های موقت و ایمن سازی راه های تخریب شده و غیره را بر عهده داشتند.

میقانی با توجه به فشارکاری به راهداران گلستان بیان کرد: حجم گسترده فعالیت ها سبب شد ماشین آلات و تجهیزات راهداری بیش از ۱۰ میلیارد ریال خسارت ببینند و راهداران گلستان هم با توجه به آنکه در دو جبهه محورهای کوهستانی و مناطق سیل زده به طور شبانه روزی درگیر بودند، همین امر سبب شد راهداران ما دچار خستگی و بیخوابی مفرط شوند.

وی در زمینه تعداد ماشین آلات راهداری خاطر نشان شد: تاکنون ۲۵ دستگاه تریلی، ۳۶ دستگاه لودر، ۳۱ دستگاه گریدر، ۲۰ دستگاه بیل بکو، ۲۱ دستگاه بیل مکانیکی، ۲۵ دستگاه جرثقیل و کمرشکن و ۵۰ دستگاه خودروهای امدادرسان به سیل زدگان امدادرسانی کردند.