میامی - فرماندار میامی بابیان اینکه سیلاب به جاده‌های خاکی ۱۵ روستای بخش مرکزی شهرستان خسارت زد، گفت: بیشترین خسارت به حوزه کشاورزی این منطقه واردشده است.

احمد ملایری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه رگبار عصر دوشنبه در همه روستاهای بخش مرکزی میامی منجر به سیل و آب‌گرفتگی شده است، ابراز داشت: سیل به تأسیسات زیربنایی جاده بکران پل ابریشم، عرض جاده کلاته‌های شرقی و جاده‌های خاکی ۱۵ روستای بخش مرکزی خسارت زده است.

وی بابیان اینکه بیشترین خسارت سیل به بخش کشاورزی میامی واردشده است، اضافه کرد: میزان برآورد ریالی خسارت سیلاب در روستاها در حال ارزیابی است و هم‌اکنون نمی‌توان عددی را برای آن مشخص کرد.

فرماندار میامی بابیان اینکه سیلاب وارد چاه‌های کشاورزی و قنوات روستاهای شده است، ابراز داشت: این رویداد به ۴۰۰ هکتار از مزارع جو و گندم به میزان ۳۰ درصد و ۵۰ هکتار از باغ‌ها خسارت زده است.

ملایری بابیان اینکه در برخی نقاط آب‌گرفتگی معابر و منازل گزارش‌شده است، تصریح کرد: آب ورودی به زیرزمین برخی واحدهای مسکونی نیز با تلاش امدادگران و نیروهای آتش‌نشانی تخلیه شد و خوشبختانه خطری متوجه ساکنان روستاهای میامی از این نظر وجود نداشت.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون آخرین وضعیت کالپوش در پی بارش امروز عصر، اضافه کرد: نماینده استانداری و بنیاد مسکن در بخش کالپوش مستقر هستند و آخرین وضعیت منازل و اسکان ساکنان روستای حسین‌آباد را مورد ارزیابی قرار داده و به فرمانداری و استانداری گزارش می‌دهند که هم‌اکنون در حال ارزیابی منطقه نیز هستیم.