ارومیه - فرمانده قرارگاه مالک اشتر و دستیار فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: قرار گرفتن در لیست سیاه آمریکایی ها نتیجه کارنامه درخشان نیروهای مسلح است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرسرتیپ دوم ستاد حسن سیفی ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای عملیات کربلای ۷ و سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی اظهارداشت: نقشه‌های دشمنان انقلاب اسلامی برای براندازی نظام و تغییر حکومت همیشه با پاسخ دندان شکن نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران مواجه شده است.

وی با یان اینکه خشم آمریکا علیه سپاه پاسداران در حقیقت خشم علیه تمام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است افزود: دشمنان تمام تلاش خود را برای تفرقه افکنی بین سپاه و ارتش بکار گرفته اند اما این خواب آشفته دشمنان تعبیر نمی‌شود و نیروهای مسلح ایران اسلامی همواره با وحدت در کنار هم هستند.

امیر سرتیپ دوم سیفی در خصوص ابعاد شخصیتی و فرماندهی شهید صیاد شیرازی افزود: این شهید والا مقام با ایجاد تغییر در اصول و قواعد فرماندهی، یکی از باتقواترین نظامیان ایران اسلامی بود با تبعیت از ولایت فقیه و عمل به فرامین دین مبین اسلام در زندگی خود به الگویی تبدیل شد و شایسته است که روش و منش او در ولایتمداری و باور عمیق به انقلاب به نسل جوان منتقل شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: ۴۰ سال است که دشمنان قسم خورده این کشور تلاش می‌کنند با بحران زایی، مانع پیشرفت کشور شوند که هر چه تلاش می‌کنند بیشتر در باتلاق خود ساخته فرو می‌روند.

امیر سرتیپ دوم حاجی لو افزود: موضع اخیر آمریکا در برابر سپاه پاسداران نیز از عمق ضربه‌ای که به واسطه وحدت نیروهای مسلح ایران اسلامی به آنها وارد شده است حکایت می‌کند و آنها بدانند که امروز ما و همه ملت ایران پاسدار هستیم.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان سقز نیز در این مراسم با اشاره لبه زندگی و خدمات ارزنده شهید صیاد شیرازی گفت: این رزمنده اسلام سال‌های زیادی از عمر پربرکت خود را در راه دفاع از میهن اسلامی سپری کرد و سرانجام در این راه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

حجت الاسلام علی محمد فلسفی افزود: در دوران جنگ تحمیلی نیز این شهید والامقام با بسیاری از شهدای شاخص و رزمندگان و جانبازان آن دوران هم سنگر بود و رشادت‌ها و ایثارگرهای این شهید بزرگوار اسوه و الگویی برای همگان بود.

حجت الاسلام فلسفی گفت: هم اکنون نسل‌های جوان ایران اسلامی باید راه و تفکر این شهید والامقام را ملکه ذهن و چراغ راه خود بدانند تا کشور بتواند مسیر پیشرفت و ترقی را طی کند.

فرمانده تیپ ۳۶۴ پیاده شهید نصیرزاده ارتش مهاباد نیز گفت: شهید صیاد شیرازی پنج سال در دوران جنگ تحمیلی فرمانده نیروی زمینی ارتش که ستون فقرات ارتش در آن دوران بود، برعهده داشت.

امیر سرتیپ محمود محمودی افزود: مدیریت و فرماندهی شهید صیاد شیرازی در این دوران باعث شد که ارتش بتواند ضربات خوبی به دشمن وارد ساخته و سرنوشت جنگ را تغییر دهد.

وی اضافه کرد: این شهید والامقام نقش مهمی در وحدت بین سپاه پاسداران و ارتش برقرار کرد این وحدت هنوز هم به قوت خود باقی مانده است.

یادواره شهدای کربلای ۷ و بیستمین سالگرد شهادت سپهبد صیاد شیرازی در مسجد امیرالمومنین (ع) ارومیه با حضور جمعی از مسئولان ملی و استانی و همرزمان آن شهید برگزار شد.

در ادامه این آئین که با حضور فرماندار و امام جمعه مهاباد، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی این شهرستان برگزار شد، از تعدادی از جانبازان این شهرستان به مناسبت روز جانباز نیز قدردانی شد.

نمایشگاهی از توانمندیهای ارتش در منطقه نیز در حاشیه این مراسم برپا بود که با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد.

عملیات کربلای هفت، اسفند ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی حاج عمران آذربایجان غربی برگزار شد و در آن غیور مردان ارتش ضربات سنگینی به دشمن بعثی وارد کردند.