آبادان - شهردار دارخوین گفت: متاسفانه به رغم درخواست برای ارسال ماشین آلات به منظور ایجاد سیل بند در اطراف شهر دارخوین، تاکنون هیچ اقدام عملی در این باره انجام نشده است.

مکی شمخانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در حال حاضر با بهره گیری از هر آنچه در اختیار داریم در حال احداث و تقویت سیل بند در اطراف شهر (مرز مشترک با رودخانه کارون) هستیم، افزود: ساحل دارخوین و کوی علی ابن الحسین از مناطق حساس شهر هستند که در صدد ایجاد و تقویت سیل بند در آنها هستیم.

وی اظهار کرد: به دلیل فاصله یک متری منازل کوی علی ابن الحسین تا رودخانه، امکان ورود ماشین آلات سنگین به این منطقه وجود ندارد و تنها راهکار مقابله با خطر سیلاب در این منطقه استفاده از گونی‌های خاک است که از این بابت هم با کمبود شدید مواجهیم و انتظار مان آن است که مسئولان در این باره و پیش از بروز هر مشکل اقدام سریعی انجام دهند.

به گفته شمخانی، دبی فعلی آب رودخانه در مقطع دارخوین دو هزار و ۵۰۰ است.

شهردار دارخوین یادآور شد: از ۱۲ کامیون، چهار لودر و یک بیل مکانیکی که در اختیار داشتیم چهار دستگاه آن خراب شده است که تلاش برای تعمیر آنها در حال انجام است.

شمخانی گفت: تاکنون در ۱۶ کیلومتر از ساحل دارخوین سیل بند احداث کردیم و در حال تقویت آن هستیم ضمن اینکه به احداث ۲ کیلومتر سیل بند دیگر نیز نیاز داریم.

وی از بیل مکانیکی، کامیون، لودر، کمپرسی و گونی به عنوان نیازهای ضروری حال حاضر شهر دارخوین نام برد و از مسئولان به خصوص وزیر کشور و استاندار خوزستان خواهان مساعدت در این زمینه شد.