بوشهر - مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از تداوم ناپایداری‌های جوی در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود به تدریج و با شمالی شدن جریانات طی وقت فردا از پوشش ابر در آسمان کاسته شود.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وقوع ناپایداری‌های جوی، به صورت، بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران به همراه رعدوبرق و وزش تندباد در برخی نقاط استان بویژه مناطق مرکزی و جنوبی است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود به تدریج و با شمالی شدن جریانات طی وقت فردا از پوشش ابر در آسمان کاسته شود و همچنین طی این مدت به سبب وزش تندباد خلیج فارس در برخی ساعات متلاطم خواهد بود.

شکوهی‌پور افزود: برای ساعات آینده آسمان استان ابری در برخی نقاط عمدتاً نواحی جنوبی و مرکزی استان همراه با بارش پراکنده باران، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ، از فردا به تدریج کاهش ناپایداری جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی گاهی شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و در هنگام وزش تندباد بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت، از فردا غالباً شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و بر روی دریا ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد لحظه‌ای بیش از ۱۵۰ سانتیمتر، از فردا در سواحل شمالی و مرکزی استان ۶۰ تا ۱۲۰ و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.