امام جمعه زنجان، اقتدار و انسجام کنونی نظام اسلامی را مرهون هوشیاری و تدابیر امام خمینی و مقام معظم رهبری دانست و گفت: انقلاب اسلامی برای رسیدن به جایگاه امروزی خود فراز ونشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته و آنچه امروز شاهدیم حاصل هوشیاری وبردباری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است که توانسته اند با تدبیر کشتی عظیم انقلاب را از بحران های بزرگ داخلی و خارج سربلند بیرون آورند.

به گزارش خبرنگار مهر درزنجان ، حجت الاسلام محمد تقی واعظی امروزدرخطبه های نمازجمعه زنجان اظهار داشت: انقلاب اسلامی برای رسیدن به جایگاه امروز خود، فراز ونشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: آنچه امروز شاهدیم حاصل هوشیاری وبردباری رهبرفقید انقلا ب اسلامی است که توانسته با تدبیر بالای خود، کشتی عظیم انقلاب را از بحرا ن های بزرگ داخلی و خارجی سربلند بیرون آورد.

حجت الاسلام واعظی از تصمیم قاطع امام خمینی (ره) درخصوص قائم مقام رهبری به عنوان یکی از مهمترین وبزرگترین تصمیم گیری های ایشان نام برد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به گرامیداشت سید احمد خمینی فرزند بنیانگذارجمهوری اسلامی در سالگرد ارتحال وی، اظهار داشت: وی فردی تاثیر گذار و دلیر بود که در روند شکل گیری و پیروزی انقلاب نقش ارزنده ای داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در کلیه عرصه ها در کنار امام و نظام اسلامی بود.

حجت الاسلام واعظی نقش سید احمد خمینی درخصوص قائم مقام رهبری ومسائل پیرامون آن را نیز مهم وحیاتی عنوان کرد و افزود: دنیا برای شخصیت  والای سید احمد خمینی کوچک بود واین دنیا به عنوان میقاتی برای وی بود.

وی دربخش دیگری از خطبه های نماز جمعه زنجان با اشاره به ناهنجاری های موجود درجامعه گفت: جامعه ایرانی جامعه ای اصیل است که چارچوب خاص و اصیلی دارد.

حجت الاسلام واعظی ادامه داد: اخیرا مردم استان زنجان از وضع موجود در خصوص نوع پوشش وحجاب درجامعه ابراز نگرانی کرده اند ودچار عذاب واذیت شده اند لذا با همه احترامی که برای دانشجویان ومیهمانان استان قائلیم، این نکته را نیز به این افراد گوشزد می کنیم که از حریم اسلامی و ملی خود تجاوز نکنند.

نمایند ولی فقیه در استان زنجان درادامه با تسلیت اربعین حسینی وشهادت تعداد زیادی از زائران حرم امام حسین (ع) گفت: اشغالگران عامل اصلی نا آرامی ها و مشوق تروریست ها در بمب گذاری و حمله به زائران ومردم بی دفاع عراق هستند.

واعظی خاطرنشان کرد: دولتمردان آمریکا برای توجیه  شکست طرحهای خود در عراق ومنطقه و فرار از بحران بوجود آمده با اجیر کردن تروریست ها، جامعه عراق را به سوی بحران وتنش سوق می دهند.