گرمسار - رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه یک هزار و ۲۱ واحد تولیدی سال گذشته متقاضی تسهیلات رونق تولید شدند، گفت: ۶۱ درصد سهم پرداختی تسهیلات رونق تولید در استان محقق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اسودی ظهر سه‌شنبه در یک‌صد و سی و نهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان به میزبانی سالن جلسات شهید صبوری فرمانداری گرمسار بابیان اینکه سال گذشته پرونده یک هزار و ۲۱ واحد تولیدی متقاضی تسهیلات رونق تولید استان به بانک‌های عامل معرفی‌شده است، ابراز داشت: ارزش این تسهیلات ۲۰ میلیارد ریال را شامل می‌شود.

وی بابیان اینکه از این تعداد ۲۷۰ مورد به بخش صنعت و ۷۵۱ پرونده نیز به بخش کشاورزی مربوط می‌شود، اضافه کرد: با پرداخت تسهیلات لازم به متقاضیان درواقع ۶۱ درصد از سهم پرداختی تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ در استان سمنان محقق شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه از این تعداد واحد متقاضی ۴۸۲ واحد استان سال گذشته تسهیلات رونق تولید دریافت کردند، ابراز داشت: از این تعداد ۱۰۶ واحد به بخش صنعت و ۳۷۶ واحد حوزه کشاورزی را شامل می‌شود که درمجموع به این واحدها شش هزار و ۷۵۰ ریال تسهیلات پرداخت‌شده است.

اسودی بابیان اینکه پرداخت ۱۰۰ درصدی سهم تسهیلات رونق تولید و بهره‌برداری از این تسهیلات در راستای رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال در دستور کار است، تصریح کرد: این اقدام می‌تواند به بهبود وضعیت تولید و تحقق شعار سال بسیار کمک کند.

وی افزود: از ۱۰۰ واحد دریافت‌کننده تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ توسط کمیته پایش تسهیلات رونق تولید بالغ‌بر ۶۴ درصد از اشتغال تعهد شده این واحدها در تسهیلات رونق تولید محقق شده است.