برنامه تلویزیونی «کتاب۴» همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، در سه نوبت زنده از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه تلویزیونی کتاب ۴ همزمان با برگزاری سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران، به‌صورت زنده و هر روز در سه نوبت از شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود.

این برنامه بناست در قالب ویژه‌برنامه «کتاب ۴پ لاس» رویدادهای نمایشگاه را برای مخاطبان تلویزیون روایت کند.

حسین پورصلعی نایینی تهیه‌کننده این برنامه درباره پخش آن گفت: برنامه «کتاب۴ پلاس» به‌صورت مستقیم از محل برپایی نمایشگاه کتاب در مصلی تهران، روزانه در چهار نوبت پخش روی آنتن می‌رود که سه آیتم به‌صورت زنده و آیتم چهارم در قالب مستندگونه به‌صورت تولیدی پخش می‌شود.

وی افزود: «کتاب ۴» یکی از برنامه‌های قدیمی شبکه ۴ در حوزه کتاب است که قدمتی حدوداً ۲۰ ساله دارد و اکنون نیز به‌صورت هفتگی و ثابت از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. به همین منظور نام «کتاب۴ پلاس» را به بخش نمایشگاهی کتاب ۴ اختصاص دادیم. اجرای برنامه را جعفر فریدزاده، عصمت همتی و شاهین شرافتی به‌صورت مشترک بر عهده دارند و روزانه در سه نوبت پخش زنده با مسئولان برگزاری نمایشگاه، نویسندگان، ناشران، نوقلم‌ها و مهمانان خارجی حاضر در نمایشگاه کتاب گفتگو می‌کنند.

تهیه کننده «کتاب۴ پلاس» به قسمت تولیدی برنامه اشاره کرد و گفت: این بخش در قالب مستندگونه تولید می‌شود و رخدادهای روزانه نمایشگاه کتاب و حواشی این رویداد را طی ۱۵ دقیقه به تصویر می‌کشد.

پورصلعی در پایان گفت: پخش «کتاب۴ پلاس» از روز ۴ اردیبهشت همزمان با آغاز نمایشگاه شروع شده و تا پایان این رویداد فرهنگی در مجموع با ۴۴ آیتم روی آنتن می‌رود. برنامه هر روز در ساعت‌های ۱۲، ۱۴:۴۵ و ۱۷ به‌صورت زنده و ساعت ۲۳ به‌صورت تولیدی پخش می‌شود. در اولین قسمت برنامه که روز چهارشنبه است، آیتم شبانه ساعت ۲۰:۳۰ پخش می‌شود.