کاشان - مدیر فرهنگسرای معراج کاشان از برگزاری جلسات قرائت قرآن خانوادگی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: تفسیر سوره نور با محوریت خانواده نیز از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته در این ماه است.

سیدرضا هاشمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برگزاری جلسه قرائت قرآن خانوادگی در فرهنگسرای معراج کاشان اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته علاوه بر قرائت قرآن تفسیر سوره نور با موضوع سبک زندگی ایرانی و اسلامی و همچنین موضوعات خانه و خانواده نیز از دیگر برنامه‌های این قرائت قرآن خانوادگی است.

وی با بیان اینکه در طول برگزاری این برنامه مهدکودک ویژه نگهداری کودکانِ شرکت کنندگان در برنامه همراه با آموزش‌های قرآنی و بازی‌های قرآنی فعالیت دارد، افزود: بر اساس آیات و روایات، قرائت هر آیه از قرآن کریم در ماه مبارک رمضان فضیلت یک ختم قرآن را دارد و بر همین اساس در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی فرهنگسرای معراج کاشان قرائت قرآن کریم را در دستور برنامه‌های ویژه این ماه پرفضیلت قرار دادیم.

مدیر فرهنگسرای معراج کاشان با بیان اینکه عمده فعالیت‌های فرهنگسرای معراج با موضوعات کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها است، ابراز داشت: بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته تمرکز فعالیت‌های این فرهنگسرا در سال ۹۸ بیشتر بر روی مناطق کمتر توسعه یافته فرهنگی شهر و همچنین مناطق حاشیه نشین شهر است و بر همین اساس در نظر داریم تا اجرای برنامه‌ها را در این مناطق تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه این برنامه برای دومین سال پیاپی توسط فرهنگسرای معراج کاشان برگزار می‌شود، گفت: با توجه به استقبال گسترده خانواده‌های کاشانی از این برنامه در سال گذشته این فرهنگسرا در سال جاری برنامه قرائت قرآن را با پیش بینی برنامه‌های متنوع به مرحله اجرا در می‌آورد و در پایان ماه رمضان کودکان و نوجوانانی که حضور مستمر دارند مورد تجلیل و تقدیر قرار می‌گیرند.

هاشمی افزایش شور و نشاط اجتماعی بین شهروندان کاشان را یکی از اولویت‌های فرهنگسرای معراج کاشان دانست و اظهار داشت: این فرهنگسرا آماده اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به صورت مشترک با دیگر نهادها و سازمان‌ها و همچنین مؤسسات مردم نهاد شهر کاشان را دارد.