مشهد- مسئول برگزاری کارگاه بین المللی «قدس، پایتخت ابدی فلسطین»گفت: گرافیست هایی از ۱۲ کشور دنیا در این کارگاه بین المللی در مشهد حضور پیدا کرده اند.

علی رضا کمیلی در گفتگو با مهر اظهار کرد: کارگاه پوستر بین المللی قدس از چهارشنبه هفته گذشته در مشهد شروع به کار کرده و از ۱۲ کشور ۲۶ گرافیست در این کارگاه شرکت کرده اند.

وی افزود: کشورهای اندونزی، فلسطین، لبنان، سوریه، عراق بحرین، افغانستان، پاکستان، هندوستان از جمله کشورهایی هستند که در این کارگاه نماینده دارند و چندین کشور دیگر نیز قرار بر حضور‬ در این کارگاه را داشتند که به دلایل محدودیت‌های مالی نتوانستیم از آنها دعوت کنیم.

مسئول برگزاری کارگاه بین‌المللی «قدس، پایتخت ابدی فلسطین» ادامه داد: شرایط امروز کشور فلسطین و معامله قرن موضوع محوری کارگاه است و سازش کشورهای عربی و عادی سازی روابط این کشورها با رژیم اشغالگر قدس از دیگر دستور کارهای مهم این کارگاه است.

وی تصریح کرد: اعلام پایتختی قدس از دیگر موارد مطروحه است که شرکت کننده ها در این خصوص ایده‌های خود را مطرح و به طرح تبدیل کردند.

کمیلی تاکید کرد: رونمایی از آثار برگزیده امروز صورت خواهد گرفت و دستور کار بعدی ما ارسال این آثار به تشکل‌های مردمی معتبر دنیا که با آنها در ارتباط هستیم برای برگزاری نمایشگاه است.

وی بیان کرد: هنرمندان بسیاری به دبیرخانه آثار ارسال کردند ولی بر اساس ارزیابی داوران افرادی که آثار آنها مثبت ارزیابی شد برای حضور دعوت شدند و نیمی از هزینه رفت و آمد را نیز خود شرکت کننده ها پرداخت کرده اند.

مسئول برگزاری کارگاه بین المللی «قدس، پایتخت ابدی فلسطین» گفت: هدف از برگزاری این کارگاه مواجه هنری با اقدامات ترامپ در مورد فلسطین و استفاده از زبان هنر که زبانی بین المللی است برای ابراز مخالفت با این اقدامات است.