دکتر تقوی گفت : سازمان میراث فرهنگی طی دو مرحله به شهرداری تهران در زمینه صدور مجوز فعالیت ساختمانی در مجاورت بنای مشیرالدوله اجازه رسمی داده است و با این که تخریب دیوار مشیرالدوله را در روزنامه خوانده ام ولی تنها در صورت ابلاغ رسمی سازمان میراث فرهنگی ، شهرداری اقدام حقوقی خواهد کرد.

دکتر محمد تقوی معاون حقوقی شهرداری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این که متولی این موضوع سازمان میراث فرهنگی است که مجوز را صادر کرده است ، گفت : این سازمان طی دو مرحله به شهرداری و سازمانهای ذی ربط ، مجوز احداث ساختمانی در مجاورت عمارت مشیرالدوله را صادر کرده است که تا کنون هیچ اظهار نظر رسمی در خصوص لغو مجوز نداشته است.

معاون حقوقی شهرداری تهران با بیان این که سازمان میراث فرهنگی در صورت لغو مجوز باید پیامدهای آن را نیز بپذیرد ، افزود : اگر آنها مجوز را باطل کنند شهرداری نهایت مساعدت را انجام خواهد داد.

وی با تاکید بر این که اگر سازمان میراث فرهنگی می خواهد این بنا حفظ شود باید وارد میدان شود ، گفت : در این صورت می توان با بتن ریزی و تقویت فونداسیون این بنا را حفظ کرد و عیبها را بر طرف کرد با این حال تا زمانی که میراث آسیب به بنا را تایید نکند شهرداری اقدامی انجام نخواهد داد.