اردبیل- معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر اینکه دستگاه قضا خود را حامی منافع عمومی می داند، گفت: باید تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات کیفی به مردم به کار گیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر یکشنبه در آئین تودیع و معارفه رؤسای کل دادگستری استان اردبیل، گفت: انتظار ما انطباق همیشگی احکام صادره دادگاه با احکام بدوی نیست اما انتظار داریم احکام صادره با دقت رصد شود.

وی با تاکید به ضرورت توجه به اعتماد و وثوق ملی، افزود: هرچند امکانات دستگاه قضائی محدود بوده و بر اساس آن خدمت‌رسانی می‌شود، اما باید تمامی تلاش خود را برای ارائه خدمات کیفی به مردم به کار گیریم.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه مشکلات زیادی در پرونده‌ها داریم، تصریح کرد: تکریم مجموعه قضائی، مردم و مسئولان اهمیت ویژه داشته و ضرورت خدمت‌رسانی است.

وی با تاکید به اینکه برخورد سریع، توأم با دقت و قاطع و بدون اغماض ضروری است و دستگاه قضا باید طوری عمل کند که هر ظالم و مجرمی از آن هراس داشته باشد، افزود: دستگاه قضا خود را حامی منافع عمومی می‌داند و تمامی اقدامات بر این اساس برنامه‌ریزی شده است.

معاون اول قوه قضائیه اهمیت اجرای به موقع احکام را مورد تاکید قرار داد و افزود: در وضعیتی که دشمن استقامت ۴۰ ساله ملت ایران را نشانه گرفته است باید تلاش خود را برای دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب به کار گیریم.

محسنی اژه‌ای به ضرورت مشورت‌گیری قضات و رؤسای کل دادگستری در پرونده‌ها اشاره و تصریح کرد: در برخی مواقع پرونده‌ها وجوه و ابعاد مختلف از جمله فرهنگی دارند و لازم است از نظرات افراد خیرخواه بهره برد و نباید این موضوع به منزله زیر سوال بردن قاضی تلقی شود، مشورت، استقلال قاضی را به خطر نمی‌اندازد.

وی با تاکید به بهره‌گیری از آموزه‌های دینی در جامعه و ممانعت از بروز و ظهور آسیب‌ها افزود: نباید در جامعه منافع فردی بر منافع جمعی ترجیح داده شود و نباید ظرفیت‌ها از هم منفک شود، ما باید به وظیفه انقلابی، دینی و ملی خود توجه داشته باشیم.

معاون اول قوه قضائیه با ذکر مثالی بر ضرورت توجه به نهاد خانواده تاکید کرد و گفت: تأثیر فضای مجازی در وضعیت سلامت اخلاقی و فرهنگی خانواده‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

محسنی اژه‌ای همچنین خطاب به مسئولان استان اردبیل نیز گفت: نگاه مثبت و همدلی در بین مسئولان استان اردبیل دیده می‌شود و ضروری است از ظرفیت‌های استان استفاده بهینه شود تا رونق اقتصادی و فرهنگی رقم بخورد.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد پرونده‌های کیفری اردبیل مربوط به ضرب و جرح و توهین است، تاکید کرد: این در حالی است که اگر حوزه‌های مختلف فعال شوند بخش عمده‌ای از مشکلات رفع می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه خواستار همکاری کامل تمامی حوزه‌ها با دستگاه قضائی شد و افزود: انتظار می‌رود دستگاه قضائی استان نیز همکاری مستمری با نهادهای مختلف داشته باشد.