احمدی نژاد گفت : این ملت برای تحقق همه حقوق خود تا آخر ایستاده است و سر سوزنی عقب نشینی نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به یزد رییس جمهوردر ادامه سفر استانی خود به استان یزد با اشاره به تلاش گروه 1+ 5 برای صدور قطعنامه در شورای امنیت علیه ایران گفت : آنها می‌خواهند با فریاد و هوچی‌گری و سوء ‌استفاده از سازمان‌های بین‌المللی مانع پیشرفت ایران شوند و فناوری هسته‌ای را بهانه قرار داده ‌اند.

احمدی نژاد گفت : کسانی که انبارهایشان پر از سلاح‌های گوناگون است، می‌ گویند که نگران دستیابی ملت ایران به سلاح هسته‌ای هستند، اما اینها بهانه است و در حقیقت نگرانی اصلی آنها موفقیت ملت ایران است.

وی به دشمنان پیشرفت ایران گفت: به شما نصیحت می ‌کنم، از مسیری که در پیش گرفته‌اید باز گردید که به نفع شماست، دوران قلدری و زورگویی به پایان رسیده و رفتار شما جز انباشته کردن خشم انقلابی ملت ایران، حاصلی برای شما ندارد.

رئیس جمهور  به ماجرای طبس و شکست آمریکا در این منطقه اشاره کرد و معجزه شکست شیطان بزرگ در آن دیار را یک لطف الهی خواند و گفت : شاید به واسطه دلهای پاک و نورانی مردم این دیار بود که آوازه طبس را در جهان طنین اندازشد.

احمدی نژاد با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران گفت : هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و به محض آنکه ملت تصمیم گرفت کشور را پس از دفاع مقدس بسازد آمریکا گفت ما ملت را تحریم اقتصادی می‌کنیم و هر سال این تحریم‌ها را تمدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه دوران قلدری به پایان رسیده است  خطاب به دولت های زورگو گفت : اگر می‌خواهید باقی بمانید و محترم باشید دست از این رفتار خود بردارید و در کنار ملتها قرار بگیرید.

رئیس جمهور همچنین در جمع مردم طبس به مصوبات استانی دولت در مورد این شهر اشاره کرد و اختصاص تسهیلات ارزان قیمت، تکمیل زیر ساخت‌های شهرک صنعی طبس، ساخت منطقه نمونه گردشگری و بخشودگی جرائم بانکی کشاوزان، آغاز علمیات گازرسانی، طراحی شبکه دوم انتقال آب آشامیدنی، ساخت بیمارستان و ساخت دو تالار ورزشی را از آن جمله برشمرد.

رئیس جمهوردر آستانه سالروز شهادت امام رضا(ع) از طبس عازم مشهد مقدس شد .