دامغان - رئیس دادگستری دامغان بابیان اینکه میانگین رسیدگی به پرونده‌های وارده در شعبه‌های حقوقی این شهرستان ۴۷ روز است، گفت: ۸۵ درصد پرونده‌های فرسوده منجر به صدور رأی شده است.

علی تقی خاکی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه ۸۵ درصد پرونده‌های قضائی فرسوده در دامغان منجر به صدور رأی و مختومه شد، ابراز داشت: طی چهار سال گذشته با صدور رأی دادگاه پنج هزار و ۲۰ فقره پرونده مربوط به شعبه اول و سه هزار و ۹۰۳ فقره پرونده مربوط به شوراهای حل اختلاف شهرستان رسیدگی شده است.

وی بابیان اینکه تعداد پرونده‌های وارده و رسیدگی شده در شعبات دادگستری دامغان طی چهار سال گذشته یک هزار و ۲۱۰ فقره گزارش می‌شود، اضافه کرد: این عدد در حال حاضر به یک هزار و ۲۳ فقره پرونده رسیده است.

رئیس دادگستری دامغان بابیان اینکه مدت‌زمان رسیدگی به پرونده‌های وارده در شعبات حقوقی دادگستری این شهرستان ۴۷ روز است، ابراز داشت: مدت‌زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعبات کیفری و انقلاب شهرستان ۲۰ روز است.

تقی خاکی در ادامه تصریح کرد: ۹ هزار فقره پرونده طی چهار سال گذشته تاکنون وارد محاکم قضائی دامغان شد که از این تعداد بیش از پنج هزار فقره در شعبات حقوقی و خانواده مورد حل‌وفصل قرار گرفت.

وی افزود: در دامغان شش شعبه حقوقی، کیفری و دادگاه عمومی و پنج شعبه بازپرسی، دادیاری، اجرای احکام و سرپرستی در دادسرای عمومی و انقلاب و شش شعبه شورای حل اختلاف در شهرهای دامغان، دیباج، کلاته رودبار و امیریه وجود دارد.