دامغان - فرماندار دامغان از اجرای طرح هادی در ۳۵ روستای این شهرستان خبر داد و گفت: دامغان ۱۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۳۰ هزار نفر آن را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر مجد صبح یکشنبه در آئین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده شهری و روستایی استان سمنان با حضور مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر مسئولان به میزبانی بخشداری امیرآباد بابیان اینکه طرح هادی در ۳۵ روستای شهرستان اجرا شد، ابراز داشت: طی سال جاری برای ۲۲ روستای دامغان که در قالب طرح هادی روستایی قرار گرفتند، سند تک‌برگی صادر شد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۲۶۱ فقره سند تک‌برگی روستایی برای واحدهای مسکونی در سطح روستاهای شهرستان دامغان با همکاری شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ثبت‌اسناد و املاک صادر و به صاحبان واحدها تحویل داده شد.

نماینده عالی دولت در دامغان از پرداخت کمک بلاعوض روستایی در مناطق محروم و باهدف تکمیل واحدهای مسکونی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در این راستا ۴۴۵ فقره کمک بلاعوض به میزان ۸۲۱ میلیون تومان و تسهیلات تعمیرات مسکونی به ۶۷۶ فقره به میزان چهار میلیارد و ۱۸۶ میلیون تومان پرداخت‌شده است.

مجد در ادامه تصریح کرد: سیلاب در ابتدای سال جاری به ۹۸۰ واحد مسکونی روستایی دامغان بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد و این خسارات در روستاهای بخش امیرآباد، مناطق سرکویر و تویه دروار در جنوب و شمال غربی این شهرستان بوده است.

وی افزود: برای آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۳ واحد مسکونی روستایی دامغان درمجموع اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات بانکی پیش‌بینی شده است.

فرماندار دامغان بابیان اینکه این شهرستان ۱۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۳۰ نفر آن جمعیت روستایی هستند، ابراز داشت: دامغان دارای ۶۷ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت است که در دو بخش امیرآباد و مرکزی حضور دارند.