یک رسانه عرب زبان به علت دست کشیدن مشاور امنیت ملی آمریکا از تهدیداتش علیه ونزوئلا اشاره کرده و به ناکام ماندن تحرکات گوایدو سردسته شورشیان و تقویت قدرت مادورو پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رأی الیوم در مطلبی با اشاره به دست کشیدن جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا از ونزوئلا آورده است: جان بولتون دیگر حرفی از ونزوئلا نمی‌زند و این پس از نگرانی محافل دیپلماتیکی است که تصمیمات شتابزده ترامپ رئیس جمهور آمریکا و معاونش را ضعیف کننده شوکت آمریکا در آمریکای لاتین می‌دانند.

این رسانه می‌نویسد: بولتون تهدید به فرستادن نیکلاس مادورو به گوانتانامو یا پیدا کردن سرنوشتی مشابه معمر قذافی دیکتاتور مقتول لیبی و تهدید به جنگ سریع نظامی علیه ونزوئلا در صورتی که وی به نفع خوان گوایدو رئیس پارلمان کنار نرود، کرده بود؛ اما با گذشت چهار ماه از شعله ور شدن این بحران، حرفهای بولتون در حد فکاهی و طنز ماند و پنتاگون کشتی جنگی به آب‌های نزدیک ونزوئلا نفرستاد و هماهنگی با کشورهای منطقه مانند برزیل و کلمبیا درباره هر گونه طرح نظامی آتی انجام نشد.

رأی الیوم می‌افزاید: مادورو به تقویت قدرت خود پس از تأیید کامل از سوی ارتشی که با توطئه ضد ونزوئلا مخالفت کرد، ادامه می‌دهد و خوان گوایدو طرح‌هایش را از دست می‌دهد و طبق توصیف هواداران انقلاب بولیواری، خوان گوایدو به گردهمایی‌های سیاسی که به فعالیت گردشگری نزدیک است روی آورده است و این پس از باور همه به شکست کودتای تحت رهبری وی است.

این رسانه نوشت: برزیل به عنوان دشمن سرسخت مادورو به طور ناگهانی از سفیری که خوان گوایدو اعلام کرده بود، سلب اعتماد کرد و کشورهایی که گوایدو را به رسمیت شناخته بودند از سیاست‌های خود دست کشیدند و به تعامل با دولت مادورو روی آوردند و آمریکا کانال گفتگو با دولت کاراکاس را حفظ کرده است. برخی کارشناسان علت دست شستن بولتون از ونزوئلا را برجسته شدن موضوع ایران دانسته اند؛ شاید این صحیح باشد اما در حقیقت آنچه سبب شد که بولتون کشوری به نام ونزوئلا را فراموش کند این است که وی توان تغییر نظام حاکم بر این کشور را ندارد.