کشته و زخمی شدن 7 عراقی و همچنین آغاز عملیات گسترده ارتش آمریکا علیه عناصر القاعده در الرمادی از جمله مهمترین حوادث امروز عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل ازپایگاه اینترنتی محیط، پلیس عراق اعلام کرد : درحوادث مختلفی که امروز در این کشور به وقوع پیوست دست کم 3 تن کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند.

یک منبع پلیس اعلام کرد : انفجار یک بمب کار گذاشته شده در مسیر منتهی به زعفرانیه در جنوب بغداد منجر به کشته شدن یک پلیس و زخمی شدن 3 تن دیگر شد.

در موصل شمال بغداد نیز یک غیرنظامی به دست افراد مسلح کشته شد. در جریان این حمله همچنین یک تن دیگر نیز زخمی شد.

درنزدیکی کوت در جنوب شرق بغداد نیز یک کارمند عراقی که برای نیروهای آمریکایی کار می کرد، با تیراندازی افراد مسلح ناشناس جان خود را از دست داد.

ازسوی دیگرپلیس عراق از کشف 17 جسد در بغداد خبر داد.

سخنگوی اطلاع رسانی ارتش انگلیس درعراق اعلام کرد : یک گشتی وابسته به نظامیان انگلیسی صبح امروز هدف انفجار یک بمب در مسیر منتهی به کنسولگری انگلیس در بصره قرار گرفت، به دنبال این انفجار یک نظامی انگلیسی زخمی شد.

درحادثه ای دیگر، یک گشتی انگلیسی صبح امروز دوشنبه ، منطقه الهارثه درشمال بصره را مورد هدف قرار داد که دراین حمله چند خانه هدف قرار گرفت.

این درحالی است که ارتش  آمریکا درعراق امروز از آغاز عملیات بزرگ علیه نیروهای القاعده در شهر الرمادی خبر داد.

به گفته منابع خبری این عملیات یک روز بعد از بروز درگیری هایی بین پلیس عراق و نیروهای قبیله ای از یک طرف و از طرف دیگر با افراد مسلح القاعده رخ داد.

شهر الرمادی از سال 2003 تاکنون صحنه شدیدترین درگیری های بوده است.