بسیج دانشجویی 266 دانشگاه و مرکز آموزش عالی کشور در بیانیه‌ای تجاوز نظامیان انگلیسی به حریم آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دربخشی از این بیانیه آمده است: صفحات تاریخ ملت سرافراز ایران مشحون از صحنه هایی است که خباثت ذاتی دولتمردان انگلیس را در عرصه های گوناگون سیاسی ، اجتماعی، اقتصادی و نظامی نشان می دهد.

این بیانیه با اشاره به سکوت شورای امنیت در قبال دستگیری دیپلمات های ایرانی به دست آمریکایی ها و حمله انگلیسی ها به کنسولگری کشورمان در بصره می افزاید: شورای امنیت آبروی مجامع بین المللی را به علت تبدیل شدن به آلت دست استعمارگران از بین برده و به جای محکومیت متجاوزان انگلیسی به دلسوزی برای آنان می پردازد.

این بیانیه تصریح می کند: دولت انگلستان باید به علت تجاوزات عدیده به مرزهای ایران تنبیه شود و دولت های ترکیه، عمان، استرالیا، اسپانیا و ژاپن که برای شفاف سازی فضا تلاش می کنند، باید صداقت و خیرخواهی خود را با کسب خبر از وضع سلامتی و آزادی دیپلمات های ایرانی به اثبات برسانند.

بسیج دانشجویی در این بیانیه از دولت و دستگاه دیپلماسی خواسته است رفتار خود را بدون توجه به فشارهای موجود، با دولت های مرتبط با قضیه اخیر، براساس اصل اسارت نظامیان متجاوز خارجی و حاکمیت جمهوری اسلامی تنظیم کند.

بسیج دانشجویی دانشگاههای سراسر کشور همچنین در این بیانیه تعطیلی سفارتخانه انگلیس در خیابان استانبول تهران را کمترین خواسته جدی خود دانسته است.