زنجان-مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مأموریت سازمان تبلیغات اسلامی مهندسی زیست‌بوم تبلیغ فرهنگی اسلامی است و این یعنی چارچوب فعالیت سازمان متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با استاندار زنجان در محل استانداری، افزود: تبلیغ همانند هر کار دیگری مختصات خاص خود را دارد و تبلیغ دین در راستای روشنگری، موضوعی است که از سوی خداوند به پیامبر اکرم (ص) ابلاغ و مورد تأکید قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه پیامبر اکرم (ص) هم مبلغ دین بودند و هم مبلغ تربیت می‌کردند، ما نیز به‌عنوان پیروان پیامبر اکرم (ص) باید به راهبردهای تبلیغ دینی توجه ویژه داشته باشیم، ادامه داد: ضرورت وجودی سازمان تبلیغات اسلامی فزاینده شده و در مدت‌زمان فعالیت این سازمان توجه ویژه‌ای به بحث خط‌مشی نظام جمهوری اسلامی‌شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر لزوم تمرکز تبلیغات اسلامی به اسلام اصیل در مقابل اسلام آمریکایی، متذکر شد: موضوع دیگر موردتوجه در سازمان تبلیغات اسلامی دفاع از ارزش‌های انقلابی و دوری از محافظه‌کاری در این حیطه است.

صفی یاری ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی به لحاظ ضرورتی که وجود داشت، سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام راحل تشکیل شد، امربه‌معروف و نهی از منکر از جمله کلیدواژه‌های سازمان تبلیغات اسلامی است که به آن توجه ویژه شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه یکی دیگر از رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی مردمی سازی تبلیغ است، افزود: یک رویکرد مهم دیگر سازمان تبلیغات اسلامی اجرای برنامه‌ها به‌صورت محله محور خواهد بود و در آینده برنامه‌ها با این محوریت اجرا خواهد شد.

صفی یاری گفت: از سال ۹۴ مقام معظم رهبری به بحث مقاوم‌سازی اجتماعی تأکید دارند و در این زمینه سازمان به جد وارد کارشده و مرحله نخست بسته مقاوم سازی اجتماعی سال گذشته در استان زنجان اجرا و دستاوردهای خوبی داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب بازمهندسی انقلاب و منشور معارف انقلاب اسلامی است، افزود: تبیین درست بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و قطع امید از دشمنان انقلاب از دیگر اهداف سازمان در دوره جدید است، در این دوره نگاه جبهه‌ای و جهادی جایگزین نگاه سازمانی خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه دوره تخصصی تربیت‌مربی پیشگیری از اعتیاد برگزار می شود، گفت: در این راستا اکنون ۳۰ مربی معمم داریم که با فضای کمپ‌ها نیز آشنا شدند.

صفی یاری با بیان اینکه در سال ۹۷، ۲۴ پایگاه سبک زندگی اسلامی دایر شده است، افزود: ۱۸ پایگاه سبک زندگی اسلامی توسط جمعیت بانوان فرهیخته در نقاط مختلف زنجان راه اندازی شده است و برای تدوام و گسترش این امر نیازمند تخصیص اعتبارات لازم هستیم.