یاسوج- رئیس شورای حل اختلاف کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال گذشته تاکنون پنج پرونده قصاص با رضایت اولیای دم، به سازش ختم شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمد ابراهیم ساجدی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته چهار پرونده و در سه ماهه اول سال جاری نیز، یک فقره پرونده قصاص به سازش ختم شد.

وی بیان داشت: ورودی پرونده‌ها به شورای حل اختلاف ۵۵ درصد است و طبق ماده ۹ قانون شورای حل اختلاف، دعاوی مالی راجع اموال منقول تا ۲۰ میلیون تومان در صلاحیت شورای حل اختلاف است.

ساجدی افزود: دعاوی میان موجر و مستأجر و سایر دعاوی در صلاحیت شورا است و همچنین حکم حبس افزون بر ۸۰ نفر از بدهکاران مالی نیز در این شورا صادر شده است.

وی تصریح کرد: متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف ۳۰ روز است و اکثر دعاوی که برای سازش به حل اختلاف ارجاع داده می‌شوند، منجر به سازش می‌شود.

ساجدی افزود: از مجموع ۳۵ هزار پرونده در این شورا، شش هزار و ۷۲۳ فقره منجر به مصالحه شده که بیشترین مصالحه‌ها در شهرهای دهدشت، دیشموک، لنده، مارگون و سایر حوزه‌های گرمسیری انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: ۹۲ درصد ابلاغیه‌های شورای حل اختلاف به صورت الکترونیکی است و ۱۳۰ شعبه حل اختلاف در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۶ شعبه شهری و ۸۴ شعبه نیز روستایی است.