پایگاه نظامی «حمیمیم» در شمال غرب سوریه موفق به مقابله با «دو هدف متخاصم» شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «الکسی باکین» رئیس مرکز آشتی روسیه مستقر در سوریه از تقابل موفقیت آمیز پدافند هوایی روسیه با حمله پهپادها به پایگاه حمیمیم در استان لاذقیه خبر داد.

در همین ارتباط نیز الکسی باکین با انتشار بیانیه‌ای، ضمن تائید این خبر اعلام کرد: عناصر تشکیلات مسلح غیرقانونی از طریق پهپادهایی درصدد حمله به پایگاه هوایی حمیمیم روسیه برآمدند، که بلافاصله سیستم‌های پدافند هوایی روسیه دو پهپاد را که از سمت جنوب غرب به پایگاه روسیه نزدیک شده بودند، رهگیری و منهدم کردند.

رئیس مرکز روسی با تاکید بر اینکه این حمله هیچ تلفات یا آسیب مالی و جانی برجای نگذاشته است، افزود: پایگاه حمیمیم طبق نظم معمول خود فعالیت می‌کند.

الکسی باکین همچنین اظهار داشت: احتمال اینکه تروریست‌ها دست به اقدامات تحریک آمیز بزند وجود دارد به نحوی که با استفاده از مواد سمی در بخش جنوبی منطقه کاهش تنش در ادلب صحنه سازی کرده و نیروهای دولتی سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان متهم کنند.

بیانیه رئیس مرکز آشتی روسیه چند ساعت پس از آن منتشر شد که او ادعاها درباره حملات بی هدف در ادلب سوریه را نیز رد کرده بود و از طریق ویدئو کنفرانس از دمشق در نشست شورای امنیت خاطرنشان کرد: ما ادامه پوشش یکجانبه رخدادهای منطقه ادلب از سوی شماری از کشورهایی که سوریه و روسیه را به تشدید تنش متهم کرده اند، ملاحظه می‌کنیم. آنها در عین حال چشمان خود را به روی اقدامات تروریستی و افراط گری در ادلب بسته اند. ما قاطعانه تمامی این اظهارات صورت گرفته در خصوص حملات بی هدف نیروهای دولتی به مواضع ادلب را تکذیب می‌کنیم.

پیش از این نیز، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه از دفع ۲۷ موشک شلیک شده ستیزه‌جویان توسط امکانات پدافند هوایی پایگاه حمیمیم روسیه در خاک سوریه خبر داده بود.