یاسوج- رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشجویان مستعد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی استان، تسهیلات دریافت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمدالله اکوانی بعدازظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تسهیلات بر اساس آیین‌نامه پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد کشور، در سال تحصیلی جدید به این دانشجویان اعطا می شود.

وی بیان داشت: دانشجویان متقاضی برای این طرح باید اطلاعات خود را به همراه تصاویر و مدارک لازم، در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان ثبت کنند.

اکوانی افزود: مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و دانشجویان سال‌های سوم و چهارم مقطع کارشناسی برای دریافت جوایز تحصیلی بر اساس شیوه‌نامه بنیاد ملی نخبگان مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: مهلت ثبت‌نام غیرقابل تمدید است و متقاضیان حداکثر تا پایان روز پانزدهم تیر ماه سال جاری، فرصت دارند که گزینه درخواست بررسی پرونده برای بهره‌مندی از پشتیبانی‌های دانشجویی را در بخش ثبت درخواست‌های این سامانه انتخاب کنند.

اکوانی افزود: معیارهای ارزیابی برای دریافت این جایزه جشنواره‌های مورد تایید بنیاد، اختراعات برگزیده، برگزیدگان مسابقات ملی و بین المللی هنری، ادبی و قرآنی فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و فناورانه، با تایید بنیاد ملی نخبگان و دانشجویان نمونه کشوری هستند.

وی بیان داشت: جوایز مقطع کارشناسی شامل پرداخت اعتبار برای توانمندی آموزشی و کارآفرینی، ارتباطات علمی، اجرای پایان‌نامه کارشناسی، هسته مسئله‌محور پژوهشی و فناورانه، بیمه تکمیلی درمان، هدیه ازدواج و وام ودیعه اجاره مسکن است.

اکوانی جایزه‌های تحصیلی این طرح را برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، مجوز خروج از کشور بدون سپردن وثیقه نظام وظیفه، کمک هزینه ازدواج و ودیعه مسکن، آموزش یاری، پژوهش یاری و فن یاری، پایان نامه و رساله، شرکت در مجامع علمی داخلی و خارجی و اعزام به فرصت مطالعاتی داخلی و خارجی عنوان کرد.

وی افزود: دانشجویان دانشگاههای استان می‌توانند با مراجعه حضوری به بنیاد نخبگان استان و یا نشانی اینترنتی اطلاعات لازم را در مورد جوایز تحصیلی و نحوه ثبت نام، کسب کنند.