پانزدهمین شماره نشریه تخصصی مطالعات ایران شناسی (IRAN KENKYU) با درج مقالات تخصصی تعدادی از اساتید، ایران شناسان ژاپنی و متخصصان ایرانی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مجموعه که به صورت سالانه از سوی دانشگاه زبان و فرهنگ، دانشکده زبان و ادبیات و کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اوساکا منتشر می‌شود، مقالات و نوشته‌هایی از شین تاکاهارا، یوکا نیشیکاوا، ری هاتوری، هاشم رجب زاده، بهنام جاهد زاده، حسن رضایی باغ بیدی، یویوکا یوشیدا، ناهو ناکامورا، یوکو فوجیموتو، تاکاماسا ایواساکی و ماساشی میزوتا در زمینه‌های مختلف و مرتبط با ایران به چاپ رسیده است.

از جمله برخی از مهمترین عناوین مقالات چاپ شده می‌توان به تحلیل برخی از خطاهای نحوی، واژگانی – معنایی در انشای فارسی آموزان سطح مبتدی ژاپنی زبان، منابع آب در سرزمین‌های خشک ایران، بررسی شخصیت ظهوری ترشیزی، درخت گردو در منابع قدیم فارسی و اسناد دوره قاجار، شاه مرغان در ایران باستان، گردشگری در ایران، تجارت ایران در نیمه اول ۱۹۲۰ و… اشاره کرد.

شماره پانزدهمین این نشریه تخصصی در سمینار سالانه ایران شناسان نیز معرفی شد. این سمینار تخصصی پیش به میزبانی دانشگاه مطالعات خارجی توکیو برپا شده بود.

رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن این خبر را برای انتشار به خبرگزاری مهر ارسال کرده است.