محمود احمدی نژاد با تاکید بر این که ورزشکاران ایرانی باید با توکل به خدا و اطمینان و اعتماد به خود برای ملت ایران افتخار آفرینی کنند، ورزش را گسترش دهنده عشق به دیگران و زندگی سازنده در جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهور سه شنبه شب با حضور سر زده در محل اردوی شبانه روزی تیم های ملی وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران با وزنه برداران و مربیان این تیم ها که خود را برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهانی و بین المللی آماده می کنند، دیدار و گفتگو کرد.

 وی در این بازدید و در سخنان کوتاهی با بیان این که ورزشکاران قهرمان در جهت تشویق سایر مردم به ورزش الگو و پرچمدار هستند، گفت: ورزش قهرمانی باعث ایجاد انگیزه برای حرکت، تلاش، پیشرفت، نشاط و افتخار آفرینی برای ورزشکاران می شود که شادی ملت و غرور ملی را در پی دارد.

احمدی نژاد جامعه ورزشکار را اجتماعی به دور از خستگی، خمودگی و دلتنگی دانست و تصریح کرد: ورزش، گسترش دهنده محبت، اخلاق پهلوانی، جوانمردی، عشق به دیگران و زندگی سازنده در جامعه است.

رئیس جمهور با بیان اینکه هر رشته ورزشی خاصیت ها و ویژگی های خود را دارد، وزنه برداری را یکی از سالم ترین و سازنده ترین ورزش ها دانست و گفت: اراده های بسیار قوی و پولادین، چهره های آرام و متواضع از جمله ویژگی های ورزشکاران و قهرمانان رشته وزنه برداری است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از همه توان و تلاش ورزشکاران در راستای سربلندی ایران اسلامی و ملت ایران در میدان های ورزشی بین المللی، افزود: ورزشکاران ایرانی باید با توکل به خدا و اطمینان و اعتماد به خود برای ملت ایران افتخار آفرینی کنند.

احمدی نژاد همچنین از همه ورزشکاران، مربیان، سرپرستان و دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری کشور قدردانی کرد.

در این دیدار و پیش از سخنان رئیس جمهور، حسین رضا زاده، کوروش باقری و شماری از مربیان تیم ملی وزنه برداری گزارشی از نحوه برگزاری اردوی آماده سازی جهت اعزام وزنه برداران ایرانی به مسابقات آسیایی بزرگسالان در چین بیان کردند و تعدادی از ورزشکاران حاضر در اردو نیز برخی مسائل و مشکلات  خود را با دکتر احمدی نژاد درمیان گذاشتند.

تیم ملی وزنه برداری جمهوری اسلامی  ایران عصر چهارشنبه برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا عازم چین خواهد شد.