ساری - رئیس مرکز فوریت های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از انجام دو هزار و ۲۶۳ ماموریت فوریت های پزشکی ایام تعطیلات گذشته در استان خبر داد.

یحیی صالح طبری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پرسنل اورژانس مازندران از روز چهارشنبه ۵ تیر تا صبح یکشنبه ۹ تیرماه تعداد دو هزار و ۲۶۳ ماموریت انجان دادند که از این تعداد ۷۱۰ مأموریت تصادفی و هزار و ۵۵۳ ماموریت غیر تصادفی بود و در ماموریت های تصادفی، تعداد ۴۹۸ مصدوم به دلیل شدت جراحت به بیمارستان‌ها اعزام شدند و ۱۲۶ نفر دیگر نیز در محل حادثه کارهای درمانی آنها انجام شد.

وی همچنین با اعلام اینکه اوژانس مازندران در این مدت ۶ مأموریت ویژه تصادفی انجام داد، گفت که در این حوادث ۳۱ نفر مصدوم شده بودند.

رئیس اورژانس مازندران همچنین تعداد مأموریت‌های غیرتصادفی در این تعطیلات را یکهزار و۵۵۳ مورد اعلام کرد و گفت که در این مأموریت‌ها ۸۰۰ بیمار از طریق اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

صالح طبری بیماری های قلبی و تنفسی را بیشترین آمار مربوط به مأموریت‌های غیر تصادفی مازندران در این مدت عنوان کرد و گفت: مجموع تماس های ورودی و خروجی در ۳ مرکز پیام و یک مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ در استان ۱۶ هزار و ۳۶۸ مورد بود.

وی با اشاره به حجم بالای تردد در جاده‌های مازندران و ترافیک در مسیرهای منتهی به استان، گفت این مساله باعث شد تا در برخی مواقع بالگرد اورژانس به پرواز درآید تا خدماتدهی در اسرع وقت به مصدومان انجام شود.

رئیس اورژانس مازندران افزود: در این مدت ۵سورتی پرواز بالگرد اورژانس انجام شد و ۸بیمار که بیشترشان مصدومان تصادفات جاده‌ای بودند از این طریق به مراکز درمانی منتقل شدند.