بیرجند- قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: تحریم اقتصادی جنایت حقوق بشری آمریکا علیه ملت ایران است.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جهانیان با شگفتی به تناقض سخنان دولتمردان آمریکا در اجلاسیه‌ها و محافل بین‌المللی در حمایت از حقوق بشر از یک طرف و حمایت‌های آنان از برخی گروه‌های تروریستی از جنبه دیگر نگاه می‌کنند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: حمایت از گروهک تروریستی منافقین در دهه ۶۰ تا به امروز، ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایرانی و به شهادت رساندن ۳۰۰ انسان بیگناه توسط ناو آمریکایی، حمایت صدام در جنگ هشت ساله، حمایت از فتنه‌گران در سال ۸۸ و تحریم‌های اقتصادی مصداقی از جنایت‌های ضد حقوق بشری دولت آمریکا علیه ایران است.

نوفرستی با اشاره به ضد انسانی و ضد بشری بودن تحریم‌های اقتصادی ادامه داد: در جنگ سرد نیروهای نظامی دو کشور با هم رو به رو می‌شوند ولی در تحریم‌های اقتصادی تنها مسئله دولتمردان و یک نظام سیاسی نیست.

وی بیان کرد: در موضوع تحریم‌ها به صورت مستقیم آثار اقتصادی بر سفره تک تک مردم و به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد مشاهده می‌شود در حالی که نبود این تحریم‌ها و فراهم بودن زمینه سهل‌تر برای تجارت در عرصه بین‌الملل این مشکلات را کمتر می‌کرد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: استکبار جهانی امروز اقدامات ضد حقوق بشری علیه ایران را با تحریم اقتصادی و در کشور فلسطین، یمن، عراق و سایر کشورها به گونه‌ای دیگر نشان می‌دهد.

نوفرستی به حمایت‌های رسانه‌ای و مالی دولت آمریکا از گروهک‌هایی چون گروه عبدالمالک ریگی و سایر گروه‌های تروریستی اشاره کرد و یادآور شد: چگونه می‌توان علی رغم همه این حمایت‌ها از کسانی که دست آنان به خون عزیزانمان آلوده است ادعاهای حقوق بشری را باور کرد.