بیرجند- دبیر شورای هیئت های مذهبی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: تاکنون اطلاعات ۸۱۳ هیئت مذهبی استان در سامانه طوبی ثبت شده است.

سید محمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: باید اطلاعات هیئت های مذهبی، کانون های فرهنگی و تبلیغی، انجمن های اسلامی و مداحان در سامانه طوبی ثبت شود.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح، بیان کرد: ساماندهی و برنامه ریزی جامع کشوری برای تشکل های دینی و مذهبی از مهم ترین اهداف این طرح است.

حسینی ادامه داد: با ثبت اطلاعات تشکل های دینی در این سامانه، بانک اطلاعاتی آنها در دسترس بوده و فعالیت ها نیز منسجم می شود.

صدور ۳۰۰ کارت مداحی در استان

وی با بیان اینکه تاکنون هزار و ۶۸ مداح اطلاعات خود را در سامانه طوبی به ثبت رسانده اند، افزود: از این تعداد تاکنون برای ۳۰۰ نفر در سطوح یک، دو، سه، پیرغلام و ذاکر کارت مداحی صادر شده است.

دبیر شورای هیئت های مذهبی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه همچنین ۸۱۳ هیئت مذهبی استان اطلاعات خود را در سامانه طوبی به ثبت رسانده اند، گفت: برای ۵۳۲ هیئت مجوز صادر شده است.

حسینی بیان کرد: همچنین ۲۳ کانون فرهنگی تبلیغی اطلاعات خود را در سامانه طوبی ثبت کرده اند که برای ۱۴ کانون مجوز صادر شده است.

وی خواستار ثبت نام شاعران، ذاکران، انجمن های اسلامی، کانون های فرهنگیی و تبلیغی، مداحان و هئیت های مذهبی در این سامانه شد و افزود: صدور مجوز و کارت مداحی منوط به ثبت نام در سامانه طوبی خواهد بود.