همکاری‌های کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و میانمار گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی، در ملاقات فرید اجلالی معاون بین الملل و توسعه همکاری‌های آفریقا با یوکیاوتو  وزیر امورخارجه میانمار که در تهران برگزار شد، طرفین بر گسترش همکاری های اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی تاکید کردند.

اجلالی در این دیدار با اشاره به تولید 100 میلیون تنی انواع محصولات کشاورزی و  دستیابی به ضریب خودکفایی 95 درصدی کشور در این بخش، گفت: مناسبات کشاورزی دو کشور با توجه به توانمندی ها هم اکنون در سطح پایینی قرار دارد و جمهوری اسلامی ایران علاقمند است در زمینه محصولاتی چون برنج، نیشکر، کائوچو، منابع طبیعی و پرورش ماهی همکاری های موجود را گسترش دهد.

همچنین "یوکیاوتو" معاون وزیر امورخارجه میانمار با ابراز خوشحالی از سفر به جمهوری اسلامی ایران، گفت: همکاری های سیاسی دو کشور در سطح خوبی قرار دارد و کشور میانمار نیز علاقمند به توسعه همکاری ها و مناسبات اقتصادی به ویژه در بخش کشاورزی با جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: اقتصاد میانمار بر پایه کشاورزی استوار است به نحوی که این بخش 6/54 درصد ارزش تولید ناخالص داخلی و 70 درصد نیروی کار را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: میانمار هم اکنون با تولید سالانه 5/27 میلیون تن برنج نهمین تولید کننده این محصول در جهان است.

در پایان دیدار مذکور طرف ایرانی خواستار تبادل هیئت های کشاورزی دو کشور و نیز احیای یادداشت تفاهمی شد که چند سال پیش به امضا رسیده که این پیشنهاد با موافقت و استقبال طرف میانماری مواجه شد.