بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار توسعه خدمات‌دهی به مردم شد و گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به دور از اختلاف سلیقه به مردم خدمت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با اشاره به روز قلم اظهار داشت: اصحاب قلم امروزه رسالت بسیار مهم و تاریخی بر عهده دارند و باید با روحیه انقلابی در این حوزه فعالیت کنند.

وی به روز دهیاری‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه روستایی همه مسئولان باید به دور از اختلافات سلیقه‌ای و با تکیه بر وحدت و همدلی برای خدمت به مردم تلاش کنند.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: رسالت وظیفه دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران خدمت رسانی به مردم در عرصه‌های عمرانی و فرهنگی است و باید به صورت جدی در این حوزه تلاش کنند.

وی با اشاره به بزرگداشت روز بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: مسئولان این بخش‌ها برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه بقاع متبرکه باید به مکانی فرهنگی تبدیل شوند توجه داشته باشند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با کارگزاران حج تمتع اضافه کرد: آمریکا با اسلام، عدالت خواهی، قرآن، امامت و موازین اسلامی مخالف است چراکه منافع استکبار جهانی با دین مبین اسلام در تضاد است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حج یک عمل سیاسی و تکلیف دینی است، تاکید کرد: برخی‌ها می‌خواهند این فریضه الهی را محدود به یک سری اعمال عبادی و بدون پیام کنند.

وی اضافه کرد: این درحالی است که حج عزت برای اسلام، اتحاد و هم‌گرایی برای عدالت در جهان و مقابله با شرک است و بارها رژیم جنایتکار آل سعود مرتکب جنایت‌های متعددی شده و تاریخ ننگینی از خود در این بخش برجای گذاشته است.

وی تاکید کرد: هرچه بیشتر درجامعه به مبانی اسلامی پایبند باشیم به نتیجه می رسیم و تخطی از این آرمانها و ارزشها ما را با مشکل روبه رو کرده است.

امام جمعه بوشهر گفت: توقیف نفت کش ایرانی از سوی انگلیس در جبل الطارق بیانگر این است که این رژیم مرتجع هنوز در افق دزدان دریایی است و تصور می‌کند مانند دوران جاهلیت باید دزدی دریایی انجام دهد.

صفایی بوشهری افزود: این اقدام استعمار پیر را محکوم و از مسئولان دیپلماسی کشورمان انتظار می‌رود عزتمندانه به اشد وجه با این اقدام برخورد کنند.