مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با حمایت از جلسات قرآنی کشور که در این راستا جلسات قرآن در ۸ استان شناسایی شده و برنامه های متنوعی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت برنامه‌های مختلف و متنوعی را برای عاشقان امام رضا (ع) در سراسر کشور علی الخصوص مناطق محروم و مناطق سیل زده تدارک دیده است.

برنامه‌های قرآنی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت در سه بخش طراحی شده که شامل توزیع ۱۶ هزار جلد قرآن در مناطق محروم، شناسایی و حمایت از جلسات قرآن در ۸ استان و برگزاری کرسی‌های تلاوت رضوی در سراسر کشور است.

امسال و در ایام دهه کرامت امسال ۱۶ هزار جلد مصحف شریف به مساجد مناطق محروم استان خراسان رضوی و دیگر استان‌های محروم توسط آستان قدس اهدا می‌شود که این کار براساس کارشناسی انجام شده و با اولویت مناطق محروم شهر مشهد مقدس و دیگر شهرستان‌ها انجام می‌شود.

بخشی دیگری از قرآن‌های متبرک برای استان‌های سیل‌زده گلستان، خوزستان و لرستان ارسال‌شده است که با اولویت مساجد و حسینیه‌های آسیب‌دیده در ایام دهه کرامت توزیع می‌شود.

یکی دیگر از اقدامات مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در این ایام حمایت از جلسات قرآنی کشور است که در این راستا جلسات قرآن در ۸ استان شناسایی شده و تحت عنوان جلسات آموزش قرآن رضوی حمایت‌هایی مانند اعطای مصحف شریف و دیگر ملزومات، ارائه سرفصل‌های آموزشی و برگزاری دوره برای مربیان به آنها ارائه می شود.

همچنین کرسی‌های تلاوت رضوی در استان‌های مختلف برگزار می شود که در هر استان حداقل یک محفل بزرگ قرآنی باحضور قاریان بین‌المللی و استانی و گروه‌های برتر مدیحه‌سرایی برگزار خواهد شد.