بیرجند- مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: پنج هزار و ۲۵ واحد خونی طی سه ماهه سال جاری به نیازمندان استان اهدا شده است.

محمد رضا عاملی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: در سه ماهه سال جاری شش هزار و ۹۱۹ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری استان مراجعه داشته اند.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۲۵ نفر موفق به امر اهدای خون شده اند، گفت: از این تعداد چهار هزار و ۷۲۴ نفر آقا و ۲۰۱ نفر خانم بوده اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین هزار و ۳۰۵ نفر اهدا کننده باسابقه و سه هزار و ۷۱۲ نفر اهدا کننده مستمر خون بوده اند.

وی با بیان اینکه میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است، افزود: رنج اهدای خون در بانوان ۵.۹ درصد بوده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

عاملی با بیان اینکه رنج اهدای مستمر خون ۷۳.۸ درصد است، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام تابستان و مسافرت های تابستانی از شهروندان خواستاریم بیماران نیاز خونی را فراموش نکنند.

وی خواستار همکاری بانوان در امر اهدای خون شد و گفت: بانوان هم مانند آقایان می توانند اهدای کننده خون باشند که نیازمندیم در این امر ما را یاری کنند.