بیرجند-نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس بااشاره به مغفول ماندن بسیاری از رشته های مورد نیاز دانشگاهی در استان گفت: خواستاریم بسته ای تعریف شود تا در زمینه افزایش رشته ها مخالفت نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد فلاحتی صبح پنج شنبه در جلسه جمع بندی سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و معاونان و نمایندگان دولت به خراسان جنوبی بیان کرد: اگر به ظرفیت های منحصر به فرد استان توجه کنیم هیچ واحد آموزشی تعطیل نمی شود.

وی ادامه داد: مرز مشترک با افغانستان و بازارچه های مرزی فرصتی برای فعال شدن رشته های مدیریت بازرگانی، خدماتی و گردشگری در دانشگاه های بوده که مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه همچنین صنایع فولاد و معدن ظرفیت های عظیم مغفول مانده در استان است، گفت: افتتاح کارخانه فولاد نیازمند تخصص در ده ها رشته مرتبط است که هیچکدام از دانشگاه های استان در این زمینه ورود نکرده اند.

فلاحتی با اشاره به محصولات استراتژیک زرشک و زعفران در قاین بیان کرد: در دیگر کشورها از زرشک داروی ضد سرطان تولید می کنند اما در خراسان جنوبی تنها در زمینه شربت زرشک و زرشک پلو استفاده می شود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید امکانات آموزشی در سطح استان پراکنده شود، افزود: همچنین خواستار فعال شدن کد دانشکده فرهنگیان هستیم تا ضریب امنیت دچار مشکل نشود.

وی بیان کرد: خواستاریم در حوزه های مختلف اعم از کشاورزی برای خراسان جنوبی بسته ای گذاشته شود تا در راستای افزایش رشته های دانشگاهی مخالفتی صورت نگیرد.