میامی - نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه نگرانی برای بازسازی خانه‌های مسکونی در کالپوش برطرف نشده است، گفت: استانداری سمنان باید تکلیف کالپوش را روشن کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن حسینی شاهرودی پیش از ظهر شنبه در نشست شورای اداری میامی به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه عده زیادی از مردم روستاهای کالپوش در روزهای نخستین سال جاری به دلیل رانش زمین مجبور به ترک خانه‌های شأن شدند، ابراز داشت: مردم با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند و بعد از گذشت چهار ماه بسیاری مشکلات حل نشده است.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی در شش ماهه دوم سال نمی‌تواند صورت گیرد زیرا که کالپوش با سرما و بارش سخت روبرو می‌شود، افزود: با تمام پیگیری‌هایی که فرمانداری و بنیاد مسکن انجام داده‌اند اما هنوز مردم کالپوش خانه ندارند و ما فصل تابستان را برای ساخت و ساز خانه‌های مردم از دست می‌دهیم.

مطالبات مردم کالپوش

عضو خانه ملت با بیان اینکه بارها به استاندار سمنان بیان شد که تکلیف مردم حسین آباد کالپوش را روشن کنید چرا که مردم مطالبه به‌حق دارند و باید رضایتشان جلب شود، ابراز داشت: مکانی برای انتقال روستا دیده شده اما مورد رضایت مردم نیست و محل مناقشه است و قطعاً استقبال از آن نخواهد شد.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه پیگیر موضوع کالپوش از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز هستیم، گفت: طی رایزنی‌های صورت گرفته احتمالاً در هفته جاری میزبان تابش رئیس بنیاد مسکن کشور در روستای حسین آباد کالپوش خواهیم بود تامسئولان بنیاد از نزدیک شاهد آنچه در این منطقه می‌گذرد، باشند.

وی در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه امسال نیز اعتبارات خوبی برای میامی دیده شده است، ابراز کرد: از اعتبارات سه درصد نفت ویژه مناطق کمتر برخوردار در سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان به این شهرستان رسید که امسال نیز همین رقم احتمالاً اختصاص خواهد یافت تا سطح اعتبارات میامی افزایش یابد.

مدیران پیگر جذب اعتبارات باشند

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه مسئولان میامی باید پیگیر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات به طرح‌ها و پروژه‌ها باشند، بیان کرد: ۹۰ درصد اعتبارات مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی و ۱۰ درصد از محل اعتبارات استانی تامین می‌شوند لذا این هنر مدیران است که اعتبارات را جذب کنند تا استان سمنان از آن محروم نشود.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه اعتبارات می‌بایست از سوی مدیران به طور جدی پیگیری شود، بیان داشت: یکی از مسائلی که میامی با آن درگیر است فقدان برخی مدیران بومی است لذا اگر مدیران می‌خواهند مسائل و مشکلات مردم را دریابند می‌بایست در کنارشان زندگی کنند و در مساجد، مناسبت‌ها و … عجین شود در نتیجه انتظار است که مدیران خانواده‌هایشان را به میامی بیاورند.

وی همچنین به ایجاد مرکز جامع سلامت و شبکه بهداشت در میامی نیز اشاره کرد و بیان داشت: برای بیمارستان ۳۲ تخت خوابی میامی که امروز سفت کاری آن به پایان رسیده خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به استان سمنان ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که مقدمات کار صورت گرفته و پیمانکار باید شروع به کار کند تا شاهد اتمام کار باشیم چرا که تا کنون ۱۵ میلیارد تومان برای این طرح صرف شده است.

بیمارستان بنیاد علوی افتتاح می‌شود

نماینده شاهرود و میامی با بیان اینکه مرکز درمانی بنیاد علوی نیز در میامی در دست افتتاح است، تاکید کرد: خوشبختانه این طرح نزدیک به ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح آن نیز باشیم.

حسینی شاهرودی درباره راه میامی-جیلان نیز توضیح داد: این مسیر در زمره مطالبات مردم میامی و منطقه کلاته خیج بود چرا که راه را بسیار نزدیک کرده و همچنین تردد برای مشهد مقدس را نیز تسهیل می‌کند لذا برای این طرح دو اعتبار دریافت شد که نخستین آنها برای ۱۴ کیلومتر از میامی تا نزدیک راه آهن بوده که زیرسازی انجام شده و برای روسازی و تکمیل قرار دادی بسته خواهد شد تا شاهد انجام آن باشیم.

وی همچنین گفت: ۲۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات سفر رئیس جمهور به این طرح اختصاص یافته که همه این‌ها نوید انعقاد قرارداد دوم را نیز می‌دهد که فاز دوم از سمت جیلان خواهد بود.