فردوس- طی مراسمی با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی و مسئولان محلی چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در فردوس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس چهارشنبه شب در افتتاحیه این مسابقات گفت: در این دوره از مسابقات سراسری اوقاف و امور خیریه، ۱۴۶ خواهر و ۱۱۱ برادر از سراسر استان به مدت دو روز به رقابت خواهند پرداخت.

محمد رضا حاجتی تصریح کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ، ۱۰،۵و ۲۰ جز و کل قرآن، قرائت و ترتیل و اذان و دعا خوانی برگزارمی شود که اذان مخصوص برادران است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز قرآن را کتاب زندگی و مایه سعادت دنیا و آخرت دانست و افزود: تمامی قرآن نور، هدایت و مایه فخر است.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور تصریح کرد: گر چه مسابقات قرآنی زیادی توسط ارگان‌ها در سطح کشور برگزاری می‌شود ولی متولی اصلی برگزاری مسابقات قرآنی شهرستانی، استانی، کشوری و بین المللی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی اضافه کرد: تاکید رهبری اینست که علاوه بر قرائت قرآن با معنای آن نیز آشنا شده و در زندگی آنها را بکار بندیم و حاملان و قاریان قرآن در این خصوص وظیفه سنگینی دارند.

بخشی پور تاکید کرد: نباید جامعه قرآنی به قرائت تنهای قرآن بسنده کند بلکه باید اولین عمل کنندگان به قرآن باشند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین واجبات بر زمین مانده دانست که حاملان و قاریان قرآن باید به این تکلیف الهی عمل کنند و بی تفاوت از کنار اوامر خداوند نگذرند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: جامعه قرآنی باید هر آنچه در احیای دین و واجبات الهی تشخیص می‌دهد عمل کند و مفسران قرآن باید یاوران قرآن باشند.

وی با بیان حدیثی از امیر المومنین تصریح کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند زمانی خواهد رسید که در جامعه از قرآن چیزی جز نام آن باقی نخواهد ماند و قرآن مهجور می‌شود و با عمل به قرآن مشمول این سخن مولای متقیان نشویم.

در مراسم افتتاحیه این مسابقات گروه تواشی شهرستان فردوس به اجرای برنامه پرداختند و مراسم اختتامیه نیز عصر روز جمعه در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی با معرفی برترین‌های قرآنی برگزار خواهد شد.