ساری - معاون بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، شناسایی ظرفیت های موقوفات و بهره وری از آن را از رویکردهای امسال اوقاف دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی پندار صبح شنبه در حاشیه بازدید از موقوفات مازندران با بیان اینکه اجرای نیات واقف نباید متوقف شود، افزود: یکی از رویکردهای امسال شناسایی و ظرفیت‌های موقوفات و بهره‌وری از آن است.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه تمام تلاش خود را در راستای جذب سرمایه‌گذاران در موقوفات و بهره‌وری از آن‌ها به کار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه موقوفات مازندران قابلیت بهره‌برداری در حوزه دامپروری و پرورش دام‌های مولد را نیز دارند که تلاش می‌کنیم در این عرصه وارد شویم، افزود: سرمایه‌گذاری در موقوفات باتوجه به ویژگی‌های هر منطقه و با بهره‌گیری از اعتبارات ملی و استانی صورت می‌گیرد.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه موقوفات در حوزه گردشگری نیز باید فعال شوند، تصریح کرد: باید ببینیم سهم موقوفات با این دارایی‌های فیزیکی قابل توجه در تولید ناخالص داخلی چه اندازه است.

پندار ادامه داد: باید سهم موقوفات در ایجاد اشتغال، رفاه، دور زدن تحریم‌ها، صرفه‌جویی ارزی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را بیشتر کنیم.

وی یادآور شد: موقوفات از پتانسیل‌های بسیاری برخوردار هستند که باید در سال جاری سعی می‌کنیم به این پتانسیل‌ها توجه کرده و ایجاد اشتغال و درآمدزایی از آنان داشته باشیم.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اهمیت سرمایه اقتصادی وقف، گفت: باید سهم وقف در اقتصاد کشور را مشخص کنیم.

پندار تصریح کرد: امیدوارم در سال رونق تولید بتوانیم نقش جدی را در این زمینه ایفا کنیم و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان از کشاورزی، دامداری و شیلات گرفته تا صنعت و معدن با بازدهی مناسبی در موقوفات نقش‌آفرینی کنیم.