سمنان - سرپرست حوزه هنری استان سمنان از فراخوان اجراهای عمومی تئاتر در استان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای حمایت از نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی برنامه‌ریزی‌شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی حسینی صبح سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی حوزه هنری سمنان بابیان اینکه اجرای عموم تئاتر فراخوان داده شد، ابراز داشت: این فراخوان در بخش انتخاب نمایش‌نامه، نویسندگی نمایش، طرح اجرا برنامه‌ریزی‌شده است.

وی بابیان اینکه هدف از انتشار این فراخوان حمایت از نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی است، افزود: در بخش‌های نمایش صحنه‌ای، سه اثر، نمایش کودک و نوجوان، دو اثر و نمایش خیابانی، چهار اثر انتخاب و از حمایت حوزه هنری استان سمنان برای اجرای عموم برخوردار انتخاب می‌شوند.

سرپرست حوزه هنری استان سمنان به مراحل فراخوان اشاره کرد و ابراز داشت: اعلام فراخوان، دریافت نمایشنامه، انتخاب نمایشنامه، دریافت طرح اجرا، بررسی و تصحیح طرح اجرا، ایجاد فرصت تمرین و نظارت بر مراحل تمرینات و ایجاد فرصت‌های آموزشی متناسب با هر اثر، بازبینی نهایی و عقد قرارداد متناسب باکیفیت اثر و در نهایت اجرای اثر از مراحل اجرایی این فراخوان است.

حسینی تصریح کرد: در انتخاب نمایشنامه، جز موضوعات که لازم است متناسب با اهداف حوزه هنری در نظر گرفته‌شده باشند، به منظور حمایت از نویسندگان بومی و ایجاد جریان نمایشنامه‌نویسی و ایجاد امکان ارتباط بهتر با مخاطب بومی، نویسنده بومی و محوریت بوم گرایانه از اولویت انتخاب برخوردار است.

وی افزود: متناسب با محورهایی که مشخص‌شده یعنی نویسنده بومی، محوریت بوم گرایانه و کیفیت طرح اجرایی، در بخش نمایش‌های صحنه‌ای، آثار دارای سه شاخصه با مبلغ ۶۰ میلیون ریال، آثار دارای دو شاخصه با مبلغ ۵۰ میلیون ریال و آثار دارای یک شاخصه با مبلغ ۴۰ میلیون ریال حمایت خواهند شد.

سرپرست حوزه هنری استان سمنان اضافه کرد: در بخش نمایش کودک و نوجوان آثار دارای سه شاخصه با مبلغ ۵۰ میلیون ریال و آثار دارای دو شاخصه با مبلغ ۴۰ میلیون ریال و در بخش نمایش خیابانی نیز هر اثر با مبلغ ۱۵ میلیون ریال مورد حمایت قرار می‌گیرند.

حسینی تصریح کرد: در بخش‌های نمایش صحنه‌ای، سه اثر، نمایش کودک و نوجوان، دو اثر و نمایش خیابانی، چهار اثر انتخاب و از حمایت حوزه هنری استان سمنان برای اجرای عموم برخوردار خواهند شد.