بیرجند- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیرجند از انجام ۱۰ میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال پروژه آبخیزداری طی سال گذشته در بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی، ابراهیم علیپور بیان کرد: شهرستان بیرجند با مساحت ۳۹۰ هزار و ۳۱۶ هکتار در حاشیه کویر لوت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مساحت عرصه های منابع طبیعی شهرستان ۳۰۶ هزار و ۷۱۷ هکتار است، افزود: ۷۸.۵ درصد از اراضی شهرستان را عرصه های منابع طبیعی شامل می شود.

علیپور ادامه داد: از این مقدار ۶.۵ درصد عرصه های بیابانی، ۵.۳ درصد عرصه های جنگلی و ۸۸.۲ درصد را عرصه های مرتعی در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه رویشگاه ها و جنگل های طبیعی شهرستان بیرجند دارای گونه هایی مانند بنه، بادامشک، انجیر، ارغوان و تنگرس است، افزود: این رویشگاه ها و جنگل های طبیعی بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان را در بر می گیرد.

علیپور با اشاره به اقدامات منابع طبیعی بیرجند در سال گذشته بیان کرد: تولید ۷۰ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر، تجهیز و نگهداری نهالستان ها به مساحت ۳۲ هکتار و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار از جمله اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: نگهداری پارک جنگلی به مساحت ۱۳ هکتار، نگهداری فضای سبز به مساحت ۱۵ هکتار، آبیاری سنواتی به مساحت ۱۶۰ هکتار از دیگر اقدامات انجام شده است.